حالت Rest Mode پلی‌استیشن 5 چگونه کار می کند؟

بعد از انتشار هر تکنولوژی جدید مقداری زمان نیاز است که کاربران به آن فناوری عادت کنند. منوها و قابلیت‌های پلی‌استیشن 5 نیز نسبت به کنسول قبلی خود تغییرات کوچک و البته گیج‌کننده داشته است. یکی از این تغییرات عوض شدن منو پاور است. در این مقاله قصد داریم شما را با فناوری Rest Mode، ضرورت آن  نحوه کار با آن آشنا کنیم.

پیدایش حالت Rest Mode در پلی‌استیشن 5

در پلی‌استیشن 4 برای رفتن به این منو کافی بود دکمه پلی‌استیشن وسط کنترلر را نگه‌دارید. اما شرایط در پلی‌استیشن 5 به این‌گونه نیست. برای رفتن به این منو شما کافی است یک‌بار دکمه پلی‌استیشن را فشار دهید و همان‌طور که در عکس مشاهده می‌کنید، علاوه‌بر اطلاعات مربوط به هر بازی و میان‌برهای موردنیاز بخش پاور در انتهای آن وجود دارد.

همان‌طور که در تصویر پیداست منوی پاور مشابه منو پلی‌استیشن 4 است؛ یعنی در پلی‌استیشن 4 نیز همین سه گزینه وجود دارد. ری استارت و خاموش‌کردن در هر دو کنسول یکی است؛ تنها تفاوت این دو منو در حالت Rest Mode آنهاست. حالت Rest Mode پلی‌استیشن 5 کمی متفاوت با کنسول قبلی است.

چرا باید کنسول را در حالت Rest Mode بزاریم؟

در واقع در این حالت کنسول به‌صورت کامل روشن نیست و در حالت آماده‌باش قرار دارد. همین امر باعث کاهش مصرف برق توسط کنسول می‌شود و مانند حالت sleep در ویندوز است؛ منتها با امکانات متفاوتی که گفته شده است.

این قابلیت برای همه بسیار مفید است؛ مخصوصاً برای اشخاصی که مثلاً فروشنده بازی هستند یا گیم‌نت دارند. زیرا راحت می‌توانند کنسول را در حالت Rest Mode بگذارند و دسته‌های خود را شارژ کنند یا بازی‌های خود را با استفاده از این حالت با استفاده برق کمتر آپدیت کنند. نحوه کار با این حالت بسیار آسان است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. در ادامه قصد داریم برخی از کاربردهای این قابلیت جدید را معرفی کنیم.

کاربردهای حالتRest Mode  پلی‌استیشن 5

آشنایی با این کاربردها می‌تواند به شما در کار با این قابلیت کمک موثری کند. در ادامه به تشریح این مزایا پرداخته‌ایم.

امکان شارژ کردن کنترلر

یکی از امکانات بسیار جذاب و خوب این حالت امکان شارژ کنترل‌ها یا هر دستگاهی است که با پورت usb بتواند به پلی‌استیشن وصل شود. این قابلیت در قسمت تنظیمات کنسول قابل تغییر است؛ برای مثال می‌توانید تنظیم کنید بعد از 2 ساعت پورت usb دیگر شارژ نکند. اما به‌صورت پیش‌فرض این زمان‌ روی 3 ساعت برنامه‌ریزی‌شده است. شما این فرصت را دارید دسته، گوشی و هر دستگاه دیگر را به پلی‌استیشن خود وصل کنید و دستگاه آن را تا 3 ساعت برای شما شارژ ‌کند.

امکان مسدودکردن بازی‌ها

در حالت Rest Mode پلی‌استیشن 5 بازی که از قبل در حال انجام آن بودید بسته نمی‌شود و فقط فریز می‌شود. یعنی شما بعد از درآوردن کنسول از این حالت قادر به بازی‌کردن همان بازی و دقیقاً از همان جایی که بودید خواهید بود. برای مثال اگر شما در حال بازی‌کردن هستید و مشکلی پیش‌آمده است، با این قابلیت می‌توانید کنسول را در حالت Rest Mode بزارید و هرزمان که برگردید بازی را از همان نقطه که بودید از سر بگیرید.

قابلیت کنترل دوال سنس

قابلیت Remote play به مخاطب اجازه این را می‌دهد که با استفاده از برنامه PlayStation APP به کنسول خود وصل شوید و بازی‌های پلی‌استیشن 5 خود را در موبایل و دستگاه‌های دیگر که از این برنامه پشتیبانی می‌کنند به‌صورت آنلاین بازی کرده و لذت ببرید.

قابلیت به‌روزرسانی بازی‌ها

شما این امکان را دارید در این حالت با اتصال به اینترنت بازی‌های کنسول خود را آپدیت کنید. اگر در تنظیمات امکان آپدیت خودکار را به کنسول خود بدهید حتی زدن آپدیت به‌صورت دستی را نیاز ندارید. با گذاشتن کنسول در حالت Rest Mode خود کنسول بازی‌های دارای آپدیت را آپدیت می‌کند.

نکته مهم اگر محدودیتی در حجم اینترنت خود دارید حتما این گزینه را در تنظیمات غیرفعال کنید

همچنین اگر هزینه 5 دلاری کرده باشید و اشتراک پلی‌استیشن پلاس را داشته باشید کنسول آپدیت بازی را در حافظه ابری که مانند یک فلش یا هارد اینترنتی عمل و ذخیره می‌کند. همین امر باعث اشغال فضای کمتر و امکان نصب بازی بیشتر خواهد بود.

کلام آخر

در این مقاله با حالت Rest Mode پلی‌استیشن 5 آشنا شدید و هریک از مزایای آن از قبیل شارژ کنترلرها، مسدودکردن بازی‌ها، کنترل دوال سنس و قابلیت به‌روزرسانی بازی‌ها را به‌خوبی شناختید. کار با آن چندان سخت نیست و قابلیت‌های بسیاری را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه