مشکل دانلود نشدن بازی ها در پلی استیشن ۵ رفع شد

کنسول پلی استیشن ۵ با ظاهری متفاوت نسبت به پلی استیشن ۴

چند ماهی است پلی استیشن ۵ به شکل جهانی وارد بازار شده است. به علت موفقیت نسل‌های قبل از این کنسول انتظارات زیادی می‌رود، چون پدران این کنسول هرکدام با حضورشان در صنعت بازی‌سازی تحول عظیمی ایجاد کرده‌اند. برای مثال کنسول پلی استیشن ۲ که در سال ۲۰۰۰ عرضه شد پرفروش‌ترین کنسول تاریخ است و کنسول پلی استیشن ۴ باعرضه عناوین انحصاری قوی توانست تجربیات بی‌نظیری را برای کاربران ایجاد کند.

 تمام موارد گفته‌شده به این معنا نیست که کنسول‌های ابرشرکت سونی و مایکروسافت از همان ابتدای ورود به بازار بدون مشکل بوده‌اند. تمام کنسول‌ها در ابتدای معرفی و عرضه باگ‌ و مشکلاتی را با خود به همراه داشته‌اند که این مشکلات از طریق به‌روزرسانی به‌مرور برطرف شده و کنسول تازه‌نفس پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس هم از این قاعده مستثنی نیستند و بسیاری از کاربران باگ و ایراداتی را گزارش کرده‌اند که به‌سرعت در حال برطرف شدن هستند.

 کنسول پلی استیشن ۵ در هنگام عرضه، دچار مشکلاتی بود که باعث می‌شد هنگام بارگیری بازی‌ها در صف انتظار قرار گیرند و دانلود آن‌ها کنسل شود. این باگ برای بسیاری از کاربران مشکل‌ساز شده بود و پس از عرضه نخستین آپدیت برای حل مشکلات نرم‌افزاری، انتظار می‌رفت که این مشکل برطرف شود؛ اما در کمال ناباوری هیچ اشاره‌ای به حل این مشکل در توضیحات این آپدیت ذکر نشده بود؛ اما خوشبختانه به نظر می‌رسد سونی با روش دیگری به برطرف سازی مشکل دانلود نشدن بازی ها در پلی استیشن ۵ پرداخته با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم مشکل دانلود بازی ها در پلی استیشن ۵ را برطرف سازید.

مشکل دانلود نشدن بازی در ps5 را چگونه برطرف کنیم؟

سونی در توییتر گفته است افرادی که هنگام دانلود بازی با پیغام‌های “Queued for Download” یا “View Details” مواجه می‌شوند در ابتدا لازم است آخر به‌روزرسانی نرم‌افزاری پلی استیشن ۵ را دریافت و نصب کنند. سپس دستگاه خود را در حالت safe mode قرار داده و کنسول را ری استارت کنند و وقتی کنسول وارد حالت safe mode شد گزینه Rebuild Database را انتخاب کرده تا دیتابیس مجددا ساخته شود و درنهایت مشکل به‌طور دائم برطرف شود.

قرار دادن کنسول در حالت Safe Mode در پلی استیشن ۵

برای اینکه مشکل دانلود نشدن بازی ها در پلی استیشن ۵ رفع شود باید ابتدا کنسول را در حالت Safe Mode قرار بگیرد برای قرار دادن کنسول روی حالت Safe Mode باید:

  1. در ابتدا با فشردن کلید پاور کنسول را خاموش‌کنید.
  2. هنگامی‌که کنسول خاموش شد، مجدداً کنسول را روشن کنید با این تفاوت که کلید پاور را ۷ ثانیه نگه‌دارید تا صدای بوق زدن دستگاه را بشنوید.
  3. بوق اول هنگام فشردن دکمه پاور شنیده، اما بوق دوم چند ثانیه بعد شنیده می‌شود. پس از رها کردن دکمه پاور پس از بوق دوم، دسته ps5 را با کابل USB به دستگاه وصل کنید و دکمه PS را بفشارید.

روند قرار دادن کنسول PS5 روی حالت Safe Mode در طی دو نسل ثابت بوده مشابه روند PS4 است، اگر شما تجربه قرار دادن کنسول نسل قبل را روی Safe Mode رادارید احتمالاً با این روش آشنا باشید.

بازگشت بخش کمپین و خط داستانی به Call of Duty با عرضه بازی Call of Duty: Black Ops Cold War

این مشکل را بیشتر افرادی که Call of Duty: Black Ops Cold War را خریده‌اند و قصد نصب داشتند، تجربه کردند  اکنون با مطالعه این مقاله دیگر نباید نگران مشکل دانلود نشدن بازی ها در پلی استیشن ۵ بود؛ اما متأسفانه هنوز هم کنسول‌های نسل نهم دچار مشکلاتی هستند که از میان آن‌ها می‌توان به Rest Mode بر کنسول پلی استیشن ۵ اشاره کرد. تمام افراد با این مشکلات ریز و درشت آشنا هستند، اما قطعاً در آینده تمامی این باگ‌ها به‌زودی برطرف خواهند شد.

پلی استیشن ۵ اکنون در اکثر کشورهای جهان عرضه‌شده است و شما می‌توانید این کنسول را از فروشگاه ABCFarsi خریداری کنید. این کنسول با دو نسخه استاندارد و دیجیتال عرضه می‌شود؛ که تفاوت بین این دو مدل، به وجود و عدم وجود دیسک درایو و اندازه محدود می‌شود . اگر شما نسخه دیجیتالی را خریداری کنید، دیگر قادر به اجرای بازی‌ها از طریق دیسک فیزیکی نیستید به همین علت این کنسول ۱۰۰ دلار نسبت به نسخه استاندارد که دارای درایو نوری است قیمت ارزان‌تری دارد.

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه