بررسی کنسول ها به همراه بیان نکات مهم برای خرید PlayStation

این روزها حرف از بازی و سرگرمی که می‌شود همه به یاد کنسول‌های بازی می‎افتند. به‌طوری‌که دیگر می‌توان گفت این کنسول‌ها بخش اساسی در خانه تک‌تک ما دارند و به‌نوعی تنها سرگرمی این دوران برای سنین مختلف هستند. ازطرفی دیگر این کنسول‌ها انواع مختلفی دارند که این موضوع باعث شده انتخاب کنسول مناسب برای کاربر کمی دشوار شود. شما میتوانید برای خرید انواع کنسول های بازی به فروشگاه اینترنتی ABCFarsi یا فروشگاه نارسیس واقع در شهر اصفهان مراجعه فرمایید اما همان‌طور که اکثراً می‌دانیم کنسول‌های سونی یعنی پلی‌استیشن در این زمینه بسیار قوی عمل کرده و معقول‌ترین کار برای کسی که یک کنسول عالی و به‌صرفه می‌خواهد خرید PlayStation است ما در این مقاله قصد داریم به بررسی سری‌های مختلف این کنسول به پردازیم تا شما بتوانید با اطمینان بیشتری این کنسول را خریداری کرده و از آن لذت ببرید.

اولین‌های کنسول سونی در دنیا

 

اولین کنسول سونی از سال ۱۹۹۴ میلادی با نام PlayStation 1 یا به‌اختصار PS1 روانه بازار شد این سری یکی از کنسول‌های نسل پنجم کنسول‌های بازی بود و رقبای بسیار معروف و شناخته شده‌ای مانند نینتندو، آتاری، سگا و پاناسونیک داشت اما با به بازار آمدن این کنسول انقلاب بزرگی در صنعت بازی به وجود آمد و این موضع باعث جذب و خرید PlayStation توسط بازیکنان حرفه‌ای شد.

نسل بعدی این کنسول‌ها یعنی نسل ششم در سال ۲۰۰۰ میلادی با نام PlayStation 2 به بازار آمد که بازهم با تغییرات اساسی مانند کارت حافظه ۸ مگابایتی، دسته جدید با نام DaulShock، پشتیبانی کنسول از DVD با قابلیت تماشای فیلم و از همه مهم‌تر پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل خود که همه این موارد دلایل محکم‌تری برای خرید PlayStation به افراد داده بود.

در سال ۲۰۰۶ سری جدید این کنسول هل با نام اختصاری  PS3به بازار امد و به همان رویه قبل همه را شگفت زده کرد. این کنسول در ان زمان بسیار جلوتر از رقبای خود بود به صورتی که از اتصال به اینترنت و درایو نوری Blue-Ray پشتیبانی میکرد و این پیشی گرفتن زیاد باعث شد خرید PlayStation توسط افراد جامعه بیشتر شود.

بررسی کنسول نسل هشت سونی

 

نسل هشتم از این کنسول‌های با نام PlayStation 4 یا همان PS4 به بازار آمد اما در این سری کنسول‌ها، سونی نتوانستند نسبت به رقبای خود زیاد پیشی بگیرد اما بازهم این کنسول بسیار پرفروش‌تر از رقبای خود بود.

پردازنده اصلی این کنسول توسط شرکت AMD به‌صورت سفارشی با هشت هسته و ۱.۶ گیگاهرتز تولید و استفاده شده است همچنین این کنسول دارای یک رم هشت گیگابایتی است که به‌صورت اشتراکی با کارت گرافیک از این حافظه استفاده می‌شود.

همچنین این سری از کنسول‌های سونی همچنان در بازار موجود است و شما می‌توانید با خرید PlayStation نسل هشت با قیمت بسیاری کمتری نسبت به نسل نهم آن این کنسول‌های قدرتمند را امتحان کرده و از بسیاری از بازی‌های جدید را تا چند سال آینده استفاده کنید و از آنها لذت ببرید

تحول در صنعت گیم با PlayStation نسل نهم

 

با پیشرفت تکنولوژی در جهان کنسول‌ها و بازی‌های ویدئویی بسیار تغییرات چشم‌گیری داشته‌اند به صورتی که روزبه‌روز کیفیت نمایش افزایش‌یافته و بازی‌های ویدئویی با گرافیکی نزدیک‌تر به واقعیت تولید می‌شوند.

در نسل نهم کنسول‌های بازی، می‌توانی به دوسری از بهترین‌های آن یعنی PlayStation 5 از سونی و ایکس‌باکس سری ایکس از مایکروسافت اشاره کرد. این دو ابرشرکت از رقبای اصلی در زمینه تولید کنسول‌های بازی هستند و تا نسل هشتم همیشه به‌طورقطع کنسول‌های سونی بسیار پرفروش‌تر از مایکروسافت بوده‌اند و طرف‌داران بیشتری در سرتاسر دنیا داشته‌اند. اما اینکه کدام‌یک از این شرکت‌ها توانسته در نسل نهم بهتر عمل کنند را در ادامه برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آیا همچنان PlayStation سونی بهترین هستند؟

 

برای بررسی و مقایسه کیفیت دو کنسول عوامل بسیار زیادی هستند که تأثیر گذارند اما دو عامل اصلی که می‌توان با استفاده از آن به‌راحتی دو کنسول را با یکدیگر مقایسه کرد، سخت‌افزار و بازی‌های انحصاری آن است.

سخت‌افزار مورداستفاده در کنسول PlayStation 5 شامل یک پردازنده اصلی شخصی‌سازی‌شده از AMD zen 2 با هشت هسته و فرکانس 3.5 گیگاهرتزی و یک پردازنده گرافیکی RDNA 2  با قدرت ترافلاپس 10.28 و سی و شش واحد محاسباتی با فرکانس متغیر 2.23 گیگاهرتز و ۸۲۵ گیگابایت حافظه داخلی و حافظه رم شانزده گیگابایتی به‌صورت شخصی‌سازی‌ شده‎است.

در سری کنسول‌های ایکس مایکروسافت از همین مدل پردازنده اصلی با هشت هسته و فرکانس 3.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی از همان مدل پلی‌استیشن با قدرت دوازده ترافلاپس و پنجاه و دو واحد محاسباتی با فرکانس 1.825 گیگاهرتز و حافظه داخلی یک ترابایت و یک حافظه رم شانزده گیگابایتی به‌صورت شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌شود.

در نتیجه می‌توان از نظر سخت‌افزاری به این نتیجه رسید که کنسول مایکروسافت کمی قدرتمندتر از کنسول نسل نهم سونی است. اما همان‌طور که گفته شد همه چیز قدرت فنی نیست بلکه بازی‌های انحصاری که بتوانند این سخت‌افزار را به چالش بکشند و کاربر را جذب خود کنند نیز بسیار قابل اهمیت است.

در زمینه تولید بازی‌های انحصاری نمی‌توان به‌راحتی گفت که چه کسی بهتر عمل کرده است زیرا این موضوع بسته به علاقه کاربران دارد اما بر اساس آمار می‌توان گفت که PlayStation تا به امروز در زمینه تولید بازی‌های انحصاری بسیار موفق‌تر عمل کرده است و عناوین جذابت و محبوب‌تری دربازی‌های انحصاری آن نسبت به ایکس‌باکس یافت می‌شود و همین موضوع باعث فروش بسیار بالای این کنسول به نسبت سایر کنسول‌ها در نسل هشتم شد.

آیا می‌توان با کنسول‌های نسل نهم سونی تجربه خوبی را حس کرد؟

 

با بررسی سری‌های قبل این کنسول می‌توان فهمید که تا به امروز خرید PlayStation بسیار معقول‌تر از خرید سایر رقبای آن بوده و این سری کنسول‌ها تا به امروز تجربه دلنشینی را به هواداران خود داده است و علت اصلی آن این بوده که سونی تنها تمرکز خود را روی ارتقاء سخت‌افزار و قدرت نمایش بازی‌های نگذاشته بلکه با تولید بازی‌های انحصاری محبوب در سبک‌های مختلف توانسته است بهترین عملکرد و تجربه را برای ما فراهم کند.

پس در نتیجه می‌توان گفت که به نسبت سخت‌افزار ضعیف این کنسول نسبت به رقیب خود یعنی ایکس‌باکس همچنان خرید PlayStation بهترین گزینه برای ما است و درضمن این انگیزه با نام بازی‌های انحصاری جدیدی که به‌تازگی برای این سری کنسول کلید خورده است چندبرابر شده و می‌توان پیش‌بینی کرد که این نسل از کنسول‌های سونی بازهم پرفروش‌تر از رقبا خواهد بود.

 

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

 

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه