خطا عدم دسترسی به وای‌فای در کنسول PS5

خطا عدم دسترسی به وای فای در کنسول PS5 یکی از عمده مشکلاتی می­‌باشد که کاربران ممکن است در هنگام دانلود بازی و با سایر محتواهای دیگر با آن روبرو گردند. معمولا زمانی که این خطا رخ دهد، متن Cannot Connect to the Wi-Fi Network برای شما نمایش داده می­‌شود. زمانی که با این خطا روبرو گشتید، هیچ نیازی نیست که نگرانی در دل خود راه دهید، زیرا با یک‌سری اصول و قوانینی که ما در این مقاله به شما خواهیم گفت به سادگی می‌­توانید این خطا را برطرف سازید.

لازم است نکته‌­ای را برای شما لحاظ کنیم و آن این موضوع است که رخ دادن این خطا مربوط به سرور‌های سونی نمی­‌باشد، بلکه مشکل از خود شبکه شما است. زمانی که کنسول نتواند به شبکه بی‌سیم مودم متصل گردد، این خطا برایتان پیش می‌­آید.

عوامل کلیدی در خطای Cannot Connect to the Wi-Fi Network چیست؟

عوامل گوناگونی ممکن است منجر به بروز خطای عدم اتصال به وای‌فای گردد که ما به برخی از آن­ها اشاره نموده‌­ایم:

  • کنسول و یا همان دستگاه شما از مودم دور است.
  • مودم شما دچار مشکل شده‌است.
  • گاهی اوقات این نقص‌­ها مربوط به روتر می‌­باشد.
  • در هنگام اتصال تداخل سیگنالی میان مودم و دستگاه ممکن است رخ دهد.
  • برخی مشکلات نیز مربوط به سخت‌افزار داخلی کنسول PS5 است.

آموزش رفع خطای Cannot Connect to the Wi-Fi Network در کنسول پلی استیشن 5

در هنگام مواجه شدن با خطا عدم دسترسی به وای فای در کنسول PS5 می‌توانید مراحلی که وب‌­سایت ای‌بی‌سی فارسی برای شما عزیزان در این مطلب لیست نموده‌است را طی کنید تا به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

  1. در هنگام اتصال وای فای با کنسول PS5 به صحیح بودن رمز وای فای توجه داشته باشید. اگر در زمان اتصالات اینترنت روی کنسول با خطا مواجه گشته­‌اید، در وهله اول رمز وای‌فای خود را چک نمایید.
  2. اگر مشکل از رمز نبوده بهتر است که دستگاه پلی‌استیشن 5 خود را یک‌بار خاموش و روشن کنید و از خاموشی کامل دستگاه نیز اطمینان حاصل کنید.
  3. همان‌طور که اشاره داشته‌­ایم، گاهی اوقات علت خطای عدم دسترسی به وای‌فای در کنسول PS5 دور بودن مودم از دستگاه است. مودم خود را تا جایی که امکان دارد نزدیک دستگاه خود قرار بدهید، تا سیگنال­‌های مودم به راحتی با کنسول دسترسی داشته باشد.
  4. می‌­توانید از ابزار‌ وب PlayStation Fix and Connect برای رفع این مشکل به صورت پرسش و پاسخ کمک بگیرید.
  5. ممکن است تداخل سیگنالی با یک وای‌فای دیگر نیز رخ دهید، به همین منظور اسم و رمز وای‌فای خود را تغییر دهید.
  6. مواجه شدن با خطا عدم دسترسی به وای فای در کنسول PS5 با راه اندازی مجدد روتر و مودم نیز قابل حل می­‌باشد.
  7. در صورت مشکلات سخت افزاری کنسول‌های نسل نهم XBOX Series X|S و یا PS5 در صورت مشکل نیاز به تعمیرات داشته باشد، بهتر است از فروشگاه­‌های دارای گارانتی خریداری گردد که فروشگاه
  8. ای‌بی‌سی فارسی با ارائه کارت خدمات طلایی این امکان را فراهم می‌آورد که در صورت تعمیر نشدن کنسول‌تان طی 10 روز کاری یک کنسول نو به شما خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر به صفحه کارت خدمات طلایی مراجعه فرمایید.

نکات قابل توجه در هنگام خطا عدم دسترسی به وای‌فای در کنسول PS5

  • هر زمانی که با خطای  PS5 DNSروبرو شدید، اقدام به تغییر دی‌ان‌اس‌های کنسول‌ PS5 کنید.
  • با عمل ریست کردن مودم و روتر آن­ها را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. تنها زمانی می‌­توانید مودم خود را ریست کنید که هیچ دستگاه هوشمند دیگری به مودم نمی‌­تواند دسترسی پیدا کند.
  • حال اگر با تمام این نکات گفته شده خطای کنسول PS5 رفع نگردید، آخرین راهی که به شما توصیه می­‌کنیم، بازگردانی پلی‌استیشن 5 به تنظیمات کارخانه است. با این کار فایل‌های ذخیره و هرگونه برنامه‌­ای که در کنسول PS5 ذخیره نموده‌­اید پاک می‌­گردد. بهتر است برای فایل­‌های خود قبل از راه­‌اندازی بر روی سرور‌های کلاد سونی پشتیبانی تهیه کنید.
  • ·         در صورت خرابی و تعمیرات ای‌بی‌سی فارسی با کارشناسان مجرب خود می‌­تواند در رفع مشکلات سخت ­افزاری و نقص‌ها به شما کمک کنند.

نکته: توجه داشته باشید که عواقب انجام این آموزش و خطا عدم دسترسی به وای‌فای در کنسول PS5 به عهده خود کاربر می‌­باشد.

تمام مسئولیت انجام این آموزش به عهده خواننده این مطلب می‌باشد و فروشگاه ABC farsi هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال خرابی کنسول و بازی شما ندارد.

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه