راهکارهایی برای حل مشکلات رایج ایکس باکس وان ایکس

در حال حاضر می توان کنسول ایکس باکس وان را کنسولی بسیار پرطرفدار و قوی دانست که از قابلیت اجرای بازی ها با رزولوشن اصلی 4K و فریم ریت ۶۰ برخوردار است و در مقایسه با ایکس باکس وان اس دارای ابعادی کوچک و جمع و جورتر می باشد. اما به هر حال در این کنسول نیز گاهی ممکن است مشکلاتی بروز پیدا نموده و اجرای بازی ها را برای شما مشکل سازد. بسیاری از این مشکلات را می توان با راهکارهایی بسیار ساده حل نمود. در ادامه این مشکلات و راه حل برطرف کردن آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

عدم نمایش بازی ها به صورت 4K یا HDR

به طور کلی اجرای بیشتر بازی ها از سوی ایکس باکس وان ایکس با رزولوشن 4K امکان پذیر است و این کنسول دارای قابلیت پشتیبانی از فناوری HDR می باشد. در صورت برخورداری تلویزیون یا نمایشگر و همچنین بازی شما از این فناوری و رزولوشن چنانچه موفق به دریافت تصویری خروجی با کیفیت 4K و با قابلیت HDR نیستید توصیه می شود به منظور حل این مشکل اقدامات زیر را در پیش بگیرید:

  • اطمینان از کابل HDMI؛ بررسی کنید که حتما سرعت کابل HDMI بالا باشد. برای شناسایی این کابل ها به دنبال عبارت high-speed باشید و برای این کنسول ها بهترین گزینه  کابل HDMI درون جعبه ایکس باکس خواهد بود. لذا در صورت نیاز به جایگزین کردن کابلی دیگر مطمئن گردید که از سرعت بالایی برخوردار است.
  • بررسی پورت متصل به کابل HDMI؛ اطمینان پیدا کنید که پورت متصل به کابل HDMI از نوع HDMI 2.0a/HDCP 2.2 می باشد چرا که تنها این پورت قادر به دریافت محتوای 4K و HDR است. در صورت استفاده از یک سوییچ HDMI از وجود این پورت مطمئن گردید.

خاموشی ناگهانی ایکس باکس وان ایکس

در صورت خاموشی ناگهانی کنسول ایکس باکس وان ایکس و عدم روشن شدن آن با وجود تلاش های پی در پی، احتمالا کنسول دچار خرابی شده و بایستی به فکر تعمیر آن باشید  و میتوانید آن را به فورشگاه بیاورید. اما توصیه می شود پیش از هر گونه اقدامی جهت تعمیر، راهکار زیر را امتحان کنید:

  • بررسی کابل برق کنسول؛ در صورتی که با وجود عدم مشاهده هر گونه مشکلی در اتصال باز هم کنسول روشن نمی شود توصیه می شود کابل جدیدی را امتحان کنید. با توجه به برخورداری ایکس باکس وان ایکس از منبع برق داخلی، امکان استفاده از کابل های دیگری نیز برای شما وجود خواهد داشت. علاوه بر آن کابل برق ایکس باکس وان اس نیز با این کنسول سازگاری دارد.

عدم ورود خودکار به اکانت ایکس باکس لایو

خارج شدن از اکانت لایو خود در زمان روشن کردن کنسول در صورت استفاده از کنسول در حالت صرفه جویی انرژی با energy-saving یکی دیگر از مشکلاتی است که کاربران این کنسول با آن رو به رو خواهند شد. به طور معمول این مشکل ناشی از اختلالات سرورهای مایکروسافت می باشد و به منظور ورود به اکانت خود بایستی به صورت دستی اقدام نمایید. اما برخی مواقع نیز این مشکل می تواند به دلیل کم بودن میزان حافظه کنسول رخ دهد که در نهایت منجر به حذف تنظیمات وای فای کنسول می گردد. 

 به منظور حل این مشکل و نیز اتصال به شبکه وای فای خود با فشردن دکمه ایکس باکس روی کنترلر به تنظیمات کنسول ورود کنید. پس از آن از منوی Network، اقدام به انتخاب گزینه Network Settings و پس از آن گزینه Set Up Wireless Network نمایید.

 در صورت مداوم بودن مشکل خارج شدن از اکانت لایو احتمالا مشکل از مودم یا روتر می باشد. در این حالت بایستی اقدام به تغییر کانال مودم خود بین 5GHz و 2.4GHz کنید. چنانچه با وجود اجرای این راهکار باز هم این مشکل پابرجا بود احتمالا مشکل از سوی مایکروسافت می باشد و نمی توان برای آن کاری کرد.

اجباری بودن دانلود آپدیت 4K بازی‌ها

اکثر اوقات برای برخورداری از بازی هایی با رزولوشن 4K در ایکس باکس وان ایکس شما بایستی اقدام به دانلود آپدیت پرحجم این بازی ها نمایید. حتی در صورتی که تلویزیون شما مجهز به قابلیت 4K نباشد نیز باز شما به ناچار بایستی این آپدیت را دانلود کنید. برای حل این مشکل در حال حاضر چاره ای وجود نخواهد داشت اما گاهی اوقات در صورت دیسکی بودن بازی و عدم اتصال اینترنت در زمان نصب بازی امکان اجرای بازی بدون دانلود آپدیت برای شما وجود خواهد داشت.

عدم امکان استفاده از کینکت

با توجه به عدم برخورداری ایکس باکس از پورت کینکت به منظور اتصال کینکت نیاز به استفاده از یک آداپتور خواهید داشت. اما با این حال شما به کمک یک هدست قادر به اجرای تمامی فرمان های کینکت خواهید بود. برای آن که بتوانید به کمک فرمان صوتی کنسول خود را روشن کنید نیاز به استفاده از کینکت خواهد بود اما برای اجرای دیگر فرمان های صوتی هدست به خوبی پاسخگوی انتظارات شما می باشد.

روشن نشدن ایکس باکس وان ایکس با کنترلر

روشن نشدن ایکس باکس وان ایکس با کنترلر

تاریخچه مشاهده این مشکل در کنسول های ایکس باکس وان و همچنین ایکس باکس وان اس برای اولین بار به ماه آگوست 2018 برمی گردد و هنوز به منظور حل آن راه حلی پیدا نشده است اما با این حال پیشنهاد می شود در صورت رو به رویی با این مشکل، راهکار زیر را تست کنید:

پس از روشن کردن کنسول خود با دکمه پاور، کنترلر را به کنسول اتصال داده و پس از آن اقدام به خاموش کردن کنسول نمایید. حال با کنترلر کنسول را روشن کنید. به طور معمول این روش جواب خواهد داد اما در صورت پابرجا بودن مشکل تنها راه باقی مانده ریست کارخانه کنسول می باشد که البته ضرورتی برای انجام این کار وجود نخواهد داشت.

راهکارهایی برای حل مشکلات رایج ایکس باکس

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه