راهکارهایی برای رفع مشکلات رایج کنترلر ایکس باکس وان

طراحی جذاب و حرفه ای کنترلرهای از راه دور ایکس باکس وان نظر اکثر گیمرها را به خود جلب خواهد نمود اما با این حال قطعی یکباره آن ها در زمان اجرای بازی غیرقابل انکار است و این موضوع چیزی است که سبب نارضایتی بسیاری از گیمرها می شود. از این رو در این مطلب ما قصد داشته به بررسی مشکلات رایج کنترلر ایکس باکس وان پرداخته و راهکارهایی نیز برای رفع آن ها ارائه نماییم. پس اگر شما نیز مایلید یک بازی بدون باگ و توقف را تجربه کنید پیشنهاد می شود این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

به طور کلی می توان مشکلات رایج در کنترلر ایکس باکس وان را ناشی از موارد زیر بیان نمود:

  • دور بودن بیش از حد از محدوده خود
  • غیرفعال بودن بیش از 15 دقیقه
  • اتصال بیشتر از 8 به کنسول
  • ضعیف شدن باتری ها
  • اتصال میکروفون و یا هدست به کنترلر
  • مداخله دستگاه وایرلسی دیگر
  • اتصال کنترلر به کنسولی متفاوت
  • نیاز به تنظیمات مجدد
  • نیاز به بروزرسانی

در واقع بسیاری از مشکلات ایجاد شده در رابطه با کنترلرهای ایکس باکس وان ناشی از موارد بالاست. در ادامه بیشتر این مشکلات را مورد بررسی قرار داده و راهکاری را برای آن ها ارائه خواهیم نمود:

کنترلر در وضعیت عدم فعالیت قرار گرفته است….

به طور کلی برای آن که باتری ها از دوام بیشتری برخوردار باشند چنانچه 15 دقیقه بی حرکت بمانند خود به خود به حالت عدم فعالیت خواهند رفت.

جهت برطرف نمودن این مشکل کافی است دکمه Xbox را فشرده تا مجدد اتصال برقرار گردد. علاوه بر آن برای جلوگیری از چنین مشکلی هر چند دقیقه یک بار سری به کنترل زده و دکمه ای از آن را فشرده تا وارد فاز عدم فعالیت نشود.

البته این نکته نیز قابل ذکر است که جلوگیری از خاموش شدن دسته کاهش دوام باتری را به همراه خواهد داشت و انجام این کار به صورت مداوم توصیه نخواهد شد.

کنترلرهای زیادی به کنسول متصل اند….

حداکثر کنترلرهای قابل پشتیبانی از سوی یک کنسول ایکس باکس وان 8 عدد خواهد بود و در صورتی که بیش از 8 کنترلر را به دستگاه وصل کنید کنترلر کار نخواهد کرد. شما می توانید به منظور حل این مشکل از طریق فشردن دکمه Xbox و زدن بر روی گزینه خاموش کردن کنترلر روی تلویزیون، با خاموش کردن یکی از کنترلرها اقدام به اتصال دسته جدید خود نمایید.

کنترلر از محدوده خارج شده است….

از آن جایی که کنترلرهای ایکس باکس وان از نوع بی سیم هستند چنانچه از محدوده ای مشخص دورتر شوند دیگر آنتن دهی مطلوبی را نخواهند داشت. حداکثر میزان فاصله ای که کنترلر ایکس باکس وان قادر به پوشش دهی آن است 19 فوت معادل 5.7 متر است اما با این حال چنانچه بر سر راه کنترلر و کنسول دیواری و یا هر مانع دیگری وجود داشته باشد آنتن دهی با کاهش بسیاری همراه خواهد بود.

به منظور رفع این مشکل توصیه می شود پس از نزدیک شدن به کنسول بار دیگر اقدام به برقراری اتصال نمایید. چنانچه با وجود نزدیک بودن به کنسول باز هم شاهد قطعی ارتباط بودید سعی کنید مانع های موجود بین کنترلر و ایکس باکس را بردارید.

عمر باتری ها به سر رسیده است….

چنانچه باتری ها عمر خود را کرده و دیگر ضعیف شده اند سبب کاهش قدرت سیگنال های کنترلر بی سیم ایکس باکس وان خواهند شد و به همین دلیل شما با قطع و وصلی های مداومی رو به رو خواهید بود. با ضعیف شدن باتری های کنترلر، دکمه Xbox کنترلر به حالت چشمک زن در خواهد آمد و یا حتی خاموشی را باعث خواهد شد. این مشکل به راحتی با تعویض باتری قابل حل است.

هدست مانع از اتصال کنترلر شده است….

برخی مواقع ممکن است هدست یا میکروفون از اتصال کنترلر ایکس باکس وان جلوگیری نماید. برای حل این مشکل در صورت اتصال هدست یا میکروفونی به کنترلر، آن را جدا ساخته و دوباره اقدام به اتصال آن نمایید. گاهی احتمال داشته با یک بار قطع و وصل کردن مشکل حل شود و گاهی نیز ممکن است این اتفاق ناشی از مشکلات هدست باشد.

دستگاه بی سیم دیگری سبب تداخل شده است….

بی سیم مورد استفاده از سوی دستگاه ایکس باکس وان در واقع همان بی سیمی است که از سوی دیگر وسایل الکترونیکی خانه مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی حتی ممکن است وسیله ای چون مایکروویو این اختلال را به وجود آورده باشد. 

برای برطرف نمودن این مشکل توصیه می شود اقدام به خاموش کردن دیگر وسایل الکترونیکی بی سیم از جمله گوشی ها، تب لت ها، لپ تاپ و دیگر دستگاه های دارای درگاه وای فای نمایید. علاوه بر آن از روشن کردن وسایلی که به وجود آورنده اختلال هستند مانند مایکروویو و پنکه و مخلوط کن نیز بپرهیزید. در صورتی که امکان خاموش نمودن این وسایل برای شما وجود نخواهد داشت توصیه می شود حدالامکان فاصله این وسایل را از ایکس باکس وان بیشتر نمایید.

همگام سازی کنترلر به اشتباه با دستگاه دیگری انجام شده است….

کنترلرهای ایکس باکس وان تنها قادر به اتصال به یک کنسول خواهند بود و در صورت نیاز به همگام سازی آن ها با کنسولی جدید امکان استفاده از کنسول اصلی برای مدتی طولانی برای شما وجود نخواهد داشت. برای حل مشکل اقدام به همگام سازی کنسول با کنترلی که مایلید به آن وصل شود نمایید و این کار را هر بار که قصد استفاده از کنترلر در کنسولی متفاوت داشته تکرار کنید.

کنترلر بایستی همگام سازی شود….

گاهی کنترلر بنا بر دلایلی قادر به برقراری ارتباط با دستگاه نخواهد بود. چنانچه هیچ دلیل موجهی برای این عدم برقراری ارتباط وجود ندارد و کنترلر دارای هیچ مشکل فیزیکی نیست توصیه می شود که اقدام به همگام سازی کنترلر با دستگاه نمایید. برای این کار مراحل زیر را اجرا کنید:


1. روشن کردن ایکس باکس وان

2. روشن نمودن کنترلر

3. فشردن دکمه Xbox جهت همگام سازی

4. نگه داشتن دکمه Xbox تا زمان انجام همگام سازی

5. برداشتن دست خود از روی دکمه Xbox پس از مشاهده چشمک زدن دکمه نام برده

کنترلر بایستی بروزرسانی شود….

در کنترلر یک سیستم عامل داخلی وجود داشته که در صورت خرابی و یا عدم بروزرسانی مشکلاتی را در پی خواهد داشت. با بروزرسانی سخت افزاری کنترلر می توان مشکلات به وجود آمده را رفع نمود. به منظور بروزرسانی سخت افزاری کنترلر مراحل زیر را اجرا نمایید:

  1. روشن کردن ایکس باکس
  2. اتصال به XboxLive
  3. دنبال کردن آدرس Settings> ​Kinect & devices >Devices & accessories

انتخاب کنترلر مورد نظر

انتخاب گزینه Firmware Version

انتخاب گزینه Update Now

برای انجام بروزرسانی امکان استفاده از کابل یو اس بی نیز برای شما وجود خواهد داشت.

چگونه با کابل USB از کنترلر بی سیم ایکس باکس وان استفاده کنیم؟

در صورتی که با وجود تمامی راهکارهای ذکر شده در بالا باز هم مشکلات به قوت خود باقی بودند می توانید با کابلی یو اس بی کنترلر را به دستگاه وصل کنید.  در صورتی که با این کار مشکل رفع شد می توان دریافت که مشکل ناشی از سخت افزار کنسول می باشد و کنترلر کاملا سالم است. اما در صورتی که باز هم قادر به کار کردن نبودید مشکل از کنترلر است و بایستی اقدام به تعمیر و یا حتی تعویض کنترلر خود نمایید.

اما در کل چنانچه با استفاده از کابل یو اس بی قادر به کار کردن با دستگاه بودید می توانید به همین شکل از این به بعد از کنترلر خود استفاده کنید چرا که در مقایسه با خرید کنترلری جدید راهکاری مقرون به صرفه تر خواهد بود.

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :


پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه