راهکاری برای افزایش سرعت کنسول

در پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان کمپانی های سونی و مایکروسافت خبری از درایوهای جامد یا SSD نیست. در واقع این دو کمپانی با به کارگیری درایوهای HDD سعی در کاهش قیمت محصولات خود داشته اما با این حال برای راحتی کاربران امکان تغییر هارد کنسول را نیز برای آن ها فراهم نموده اند.

از آن جایی که نصب بازی های جدید غالبا بر روی هارد کنسول ها انجام می گردد و امکان اجرای آن ها دیگر از روی دیسک وجود نخواهد داشت می توان به کمک یک هارد SSD پرسرعت زمان بارگذاری و نصب بازی ها را به حداقل رساند و عملکرد کنسول را سریع تر نمود.

علاوه بر آن کاربران قادر به ارتقاء هارد کنسول خود از 500 گیگابایت به بالا خواهند بود.

اگر چه به زودی در کنسول پلی استیشن شاهد تغییرات مثبتی خواهیم بود اما در حال حاضر در این کنسول برای کاربران امکان استفاده از هارد اکسترنال وجود نخواهد داشت. با این حال شما قادر خواهید بود هارد دیگری را جایگزین هارد کنسول خود نمایید. برای این کار تنها نیاز است که به فروشگاه نارسیس مراجعه فرمایید و هارد SSD با مارک معتبری را جایگزین هارد دستگاه بکنید.

پیش از آن که شروع به تعویض هارد نمایید حتما نسخه پشتیبانی از اطلاعات و سیو های خود بر روی فلش یا اکانت PS Plus تهیه نمایید تا پس از نصب هارد جدید امکان استفاده از آن ها برای شما وجود داشته باشد.

اگر چه شما می توانید به راحتی با تعویض هارد اینترنال پلی استیشن 4 آن را ارتقاء دهید اما این امکان در کنسول ایکس باکس وان وجود نداشته و پس از آن به خوبی افزایش سرعت بارگذاری بازی ها از روی هارد اینترن SSD قابل مشاهده خواهد بود.

امکان تعویض هارد اینترنال در کنسول ایکس باکس وان وجود نداشته و تنها می توان هارد اکسترنالی را به کنسول وصل نمود. از این رو در صورتی که شما صاحب یک کنسول ایکس باکس وان هستید پیشنهاد می شود اقدام به خرید یک هارد SSD باکیفیت و در سایز مناسب و اتصال آن به کنسول نمایید. پس از آن به خوبی افزایش سرعت بارگذاری بازی ها از روی هارد اکسترنال SSD قابل مشاهده خواهد بود.

حتما در زمان تهیه هارد اکسترنال از قابلیت پشتیبانی آن از USB 3.0 و برخورداری از حجم حداقلی 256 گیگابایت اطمینان حاصل نمایید. علاوه بر آن امکان اتصال حداکثر 3 هارد اکسترنال به کنسول برای شما وجود خواهد داشت.

به منظور استفاده از هارد، پس از آن که آن را به کنسول وصل کردید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. ورود به بخش تنظیمات
  2. انتخاب گزینه Storage
  3. انتخاب گزینه Format for Games & Apps

حتی بدون نیاز به نصب دوباره بازی ها امکان جابجایی آن ها بین هاردها برای شما امکان پذیر می باشد. برای انتقال بازی کافی است پس از انتخاب بازی مورد نظر دکمه Menu را انتخاب نموده و پس از آن بر روی گزینه Manage game بزنید.

شما عزیزان می توانید در صفحه اصلی فروشگاه انواع مدل ها و باندهای کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان را مشاهده و خریداری نمایید.

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه