راهکاری برای حل مشکل اتصال پلی استیشن 4 به وای فای

برای اجرای بسیاری از بازی های آنلاین نظیر بازی Fortnite و یا بازی Overwatch در پلی استیشن 4 نیاز است که حتما اتصال اینترنت دستگاه برقرار باشد. اما در طی چند روز گذشته مشکل به وجود آمده برای پلی استیشن 4 باعث شده که اتصال دستگاه به وای فای با مشکل مواجه گردد. در مشکل ایجاد شده بعد از آن که میزبانی برای اتصال انتخاب شد صفحه ای با بک گراند آبی و حاوی پیغام Cannot Connect to the Wi-Fi Network Within the Time Limit به نمایش در خواهد آمد.

مواجهه با ارور “Cannot Connect to the Wi-Fi Network Within the Time Limit”

این خطا بعد از آن که پسورد وای فای را وارد کنید با بک گراندی آبی رنگ برای شما به نمایش در خواهد آمد. اگر چه در وهله اول خطایی ساده به نظر خواهد رسید که بیانگر عدم امکان برقراری اتصال به اینترنت برای مدت زمانی محدود است اما در واقعیت مشکل به همین سادگی نیست چرا که در این خطا هیچ کدی به شما نشان داده نخواهد شد و این موضوع ممکن است شما را برای حل مشکل سردرگم کند.

 البته گاهی نیز امکان داشته که پیغام دیگری را در این شرایط دریافت کنید که دربرگیرنده کد NW-31247-7 است. متن کامل خطای ذکر شده به شرح زیر می باشد:

 

چرا در پلی استیشن 4 با خطای “Cannot Connect to the Wi-Fi Network Within the Time Limit” رو به رو خواهیم شد؟

همان گونه که مشاهده می کنید در این خطا هیچ نوع کدی برای شما به نمایش در نخواهد آمد. غالبا این خطا با به اتمام رسیدن زمان اتصال نشان داده می شود و یا در واقع سرور برای پاسخ دهی به درخواستی دیگر به زمان زیادی نیاز دارد.

رفع خطای “Cannot Connect to the Wi-Fi Network Within the Time Limit”

استفاده از کابل اترنت به جای اتصال وای فای به منظور اتصال پلی استیشن 4 به اینترنت

 

بررسی وضعیت PlayStation Network به دلیل احتمال خروج شبکه از دسترس برای مدتی

 

اطمینان از اتصال دستگاه کنسول پلی استیشن 4 به اینترنت از طریق مسیر : Settings > Network > Test Internet Connection

 

ریبوت کردن مودم یا روتر؛ برای این کار بعد از آن که از خاموش کردن دستگاه 5 دقیقه گذشت مجدد اقدام به روشن کردن آن نمایید. این کار از آن جایی که در آی پی شما تغییراتی را به وجود خواهد آورد احتمالا سبب رفع مشکل می گردد.

اطمینان از به روز بودن سخت افزار روتر

اتصال به کانالی دیگر در صورت استفاده از روتر دو باند؛ به عنوان نمونه اگر غالبا کانال مورد استفاده پلی استیشن 4 کانال 5 GHz است این بار اقدام به اتصال به کانال 4 GHz نمایید.

اطمینان از عدم انسداد پورت های روتر مورد ارسال به سرورهای PSN

شماره پورت هایی که بایستی ارسال شوند به شرح زیر می باشند:

TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480

UDP: 3478, 3479

میتوانید از تغییرDNS  استفاده کنید که باید مسیر زیر را طی فرمایید:

Settings > Network > Set Up Internet Connection

 

بعد از انتخاب دستگاه خود وقتی به صفحه زیر رسیدید DNS مد نظر خود را اعمال کنید

 

معمولا میتوانید از DNS های زیر استفاده فرمایید

8.8.8.8

8.8.4.4

4.2.2.4

بایستی تغییراتی را در آن ها به وجود آورید. هر چند که گاهی همین DNS ها نیز سبب حل مشکل عدم اتصال به اینترنت خواهند شد از این رو حتما اجرای آن توصیه می شود.

در صورتی که باز با وجود امتحان روش های بالا باز هم مشکل پابرجا بود این بار تنها راه باقی مانده تماس با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت می باشد.

 

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

 

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه