طریقۀ انتقال محتواهای ایکس‌باکس وان به ایکس‌باکس سری ایکس

تفاوت کنسول بازی سری وان با کنسول بازی سری ایکس

در زمان‌های قدیم که نسل‌های اولیۀ کنسول‌های بازی وارد بازار شده بودند تنها می‌توانستید آن را به دستگاه تلویزیون وصل کنید. بازی‌ها به طور کامل بر روی دیسک‌ها بودند. در مواقع لزوم هم فایل‌های ذخیرۀ آنان  بر روی کارت‌های ذخیره سازی  می‌شد. اما در حال حاضر دیگر کاربران کنسول‌های بازی به  دیسک‌های بازی علاقه‌ای نشان نمی‌دهند و تمایل دارند بازی‌ها را به صورت نسخۀ دیجیتالی  تهیه کنند. در حال حاضر تمامی اطلاعات بر روی هارد داخلی دستگاه قابلیت ذخیره شدن دارد. این موضوع،  جهش از نسلی به نسل دیگر را دشوار تر از قبل می‌کند. به دنبال راه حل برای آسان کردن این دشواری ، شرکت مایکروسافت راهکارهایی ارائه داده است. این راه‌کارها در جهت انتقال محتواهای ایکس‌باکس وان به ایکس‌باکس سری ایکس هم هست.  همیشه تجربه ثابت کرده است که گذر از یک نسل کنسول بازی به یک نسل دیگر کاری سخت و مشکل بوده است.  این دشواری به دلیل این است که شما باید فایل‌های  ذخیره، اچیومنت‌هایی که به سختی به‌دست ‌آورده‌اید و سال‌ها خاطرۀ بازی‌های دوست‌داشتنی  که  تجربه کرده‌اید را پشت سر گذاشته و وارد دنیای کنسول بازی جدید شوید.

را‌ه های انتقال اطلاعات از ایکس‌باکس سری وان به ایکس‌باکس سری اس و ایکس

انتقال بااستفاده از اتصال به اینترنت

در صورتی که بتوانید کنسول بازی خود را به اینترنت وصل کنید،  منتقل کردن اطلاعات برایتان فرآیندی بسیار آسان خواهد بود. تمامی بازی‌هایی که به صورت دیجیتالی خریداری کرده‌‍اید،  در قسمت My Games and Apps می‌‎توانید مشاهده کنید. باید به این نکته توجه کنید که ممکن است در ابتدا این قسمت خالی از گیم باشد. در چنین حالتی باید به بخش پایین صفحه بروید و بر روی گزینۀ Full Library  کلیک کنید و سپس گزینۀ All Owned Games  را انتخاب کنید. حال در این قسمت می‌توانید دانلود هر برنامه‌ یا گیم را که قبلاً خریده اید را آغاز کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید برای به دست آوردن نتیجه بهتر با استفاده از کابل LAN به اینترنت وصل شوید.  دلیل این  توصیۀ، یعنی استفاده از اتصال سیمی این است که اگر Wifi در حین انجام این عملیات قطع شود ممکن است در ادامه فرآیند مشکل به وجود بیاید و تبدیل محتواهای ایکس‌باکس وان به ایکس‌باکس سری ایکس امکان دارد  انجام نشود.

اگر به شبکۀ XBOX  متصل شوید، به فایل‌های ذخیره شده هم دسترسی دارید. حتی این قابلیت را هم دارد که نسخۀ بدون هزینۀ این سرویس، هم به صورت لحظه‌ای و هم اتوماتیک فایل‌های ذخیره بازی‌هایتان را  در فضای ابری حساب کاربریتان،  بارگذاری کند.  با این روش می‌توانید با هر دستگاه کنسول بازی وارد حساب کاربری شخصی خود شوید و بتوانید به بازی‌ها و برنامه‌های خود دسترسی پیدا کنید.  فقط توجه داشته باشید قبل از اینکه تصمیم بگیرید که دیگر از کنسول بازی سری وان خود استفاده نکنید،  یک بار دیگر آن را روشن کنید و از متصل شدن آن به اینترنت و بارگذاری شدن فایل‌های ذخیره مطمئن شوید.

نکته مهم

در صورتی که از اکانت های هکی استفاده کرده باشید نمی توانید کنسول خود را به اینترنت متصل نمایید زیرا در لیست سیاه ماکروسافت قرار گرفته اید و احتمال بن کنسول وجود دارد

انتقال با استفاده کردن از شبکه لوکال

اگر که به اینترنت  قوی دسترسی ندارید می‌توانید گیم‌ها را  با استفاده کردن از یک شبکه محلی ) Local Network ) انتقال دهید. در ابتدای کار هر دو دستگاه کنسول بازی را روشن کنید و مطمئن شوید که هردو به اینترنت وصل هستند.  سپس به قسمت تنظیمات کنسول بازی سری ایکس بروید و گزینۀ Network Transfer  را انتخاب کنید. در این قسمت باید یک لیست از کنسول‌های بازی که به شبکه یکسان سری ایکس وصل هستند را ببینید. اگر تا به حال این کار را انجام نداده‌اید به احتمال زیاد تنها همان XBOX One خود را می‌بینید.  بعد از انتخاب کردن کنسول  لیست تمام بازی‌های قابل انتقال از روش شبکۀ محلی را مشاهده خواهید کرد.  بعد از انتخاب بازی‌های مدنظرتان گزینۀ Copy Selected  را انتخاب کنید.

انتقال از طریق دیسک درایو کنسول بازی

چنین روشی یک روش قدیمی و سنتی است که می‌توانید از آن  در جهت انتقال محتواهای ایکس‌باکس وان به ایکس‌باکس سری ایکس استفاده کنید. برای انجام این فرآیند کافی است سی دی‌های  بازی XBOX One را وارد دیسک درایو کنسول بازی سری ایکس کنید. توجه کنید که این روش فقط برای ایکس باکس سری ایکس قابل انجام و اجرا است و بازی‌هایی از نوع سی دی روی کنسول بازی سری اس قابل اجرا نخواهند بود.

تمام مسئولیت انجام این آموزش به عهده خواننده این مطلب می باشد و فروشگاه ABC farsi هیچگونه مسئولیتی در قبال خرابی کنسول و بازی شما ندارد.

محصولات مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه