نحوۀ تشخیص بازی‌های بهینه شدۀ ایکس‌باکس سری ایکس

بازی‌های بهینه شده برای کنسول بازی سری ایکس

  در زمان منتشر شدن ایکس‌باکس سری اس و ایکس‌باکس سری ایکس عنوان‌های بزرگی مانند: بازی Halo Infinite   یا بازی    Forza نیستند، تا برای فروش خود به این بازی‌ها تکیه کنند. در حال حاضر شرکت مایکروسافت در حال تبلیغ کردن فناوری  بسیار قدرتمند این کنسول‌‌های بازی است، و این در صورتی است که برای فروش خود به این بازی‌ها متکی است. بازی‌های بهینه شدۀ ایکس‌باکس سری ایکس  حدود 30 بازی است. این اقدامات برای این است که به محض اینکه کنسول بازی به دست مشتریان رسید بتوانند از عملکرد عالی و کیفیت مناسب آن بهره‌مند شوند.

مدت زمانی که مخاطبان این کنسول‌ها متنظر نسل جدید کنسول‌های بازی مایکروسافت بودند، این شرکت به فناوری کاملاً اختصاصی کنسول بازی یعنی Smart Delivery  افتخار می‌کرد. هدف چنین فناوری‌ای این بود که کاربران این کنسول‌های بازی بتواند به طور خودکار بهترین و آخرین نسخۀ هر بازی  را که در دست دارند بتوانند دریافت کنند.

البته این امر تا زمانی محقق می‌شد که  استدیویی که این بازی‌ها را تولید کرده است،  بتواند از آن‌ها پشتیبانی کند. اما متاسفانه در حال حاضر این قابلیت کمی برای کاربران گیج کننده شده است. بخشی از این گیج شدن‌ها به دلیل سردرگمی و مبهم بودن کلی مخاطبان در زمان رویارویی  با این توانایی‌های جدید است.

قسمت دیگر مربوط به راه‌های دست یابی به این ارتقاء است اما نه می‌توان گفت که رسیدن به این دستیابی ساده است  نه می‌توان گفت دشوار است. برای نمونه می‌توان به بازی Destiny 2 اشاره کرد که این بازی هم‌زمان با منتشر شدن کنسول بازی سری ایکس انتشار یافت. به خاطر این بازی کنسول بازی سری ایکس بستۀ  تقریباً بزرگی جهت گسترش‌دهندگی دریافت می‌کند.

می‌توان گفت این بازی جزو  بازی‌های بهینه شدۀ ایکس‌باکس سری ایکس است. همچنین دارای نسخۀ نسل جدید هم است. عرضۀ  این نسخه  هم‌زمان با انتشار آن  نیست. اما بازی‌هایی هم‌چون:  Borderlands 3 و  Assassins Creed Valhalla و  Fortnite از اولین روز منتشر شدن کنسول بازی سری اس و سری ایکس  در دسترس کاربران خواهند بود.

به صورت  خلاصه کاربران نمی‌توانند تمام این جزییات را به یاد داشته باشند،  به همین دلیل کمی  دچار گیجی و سردرگمی  می‌شوند. این حالت سردرگمی امری بسیار طبیعی و معمول میان مخاطبان است. کاربرانی که به رزولوشن 4 k  و مشاهده فناوری رهگیری پرتو  عادت داشته باشند می‌توانند به راحتی تشخیص بدهند، که بازی که از ان استفاده می‌کنند از نوع نسخۀ نسل جدید است و یا از نسخۀ قدیمی استفاده می‌کنند.

از این میان کاربرانی هستند که به راحتی توانایی تشخیص این بازی‌ها را ندارند. روش‌هایی را در ادامه مطلب گردآوری کرده و نوشته‌ایم.  این روش‌ها می‌توانند به تشخیص بازی‌های بهینه شدۀ ایکس‌باکس سری ایکس به شما کمک به‌سزایی کنند.

روش‌های تشخیص بازی‌های بهینه برای ایکس‌باکس سری ایکس

 اولین روش راه حل آشکار:

بازی هایی که تاالان داشته‌اید را گرد آوری کنید و سپس روی جلد  بازی‌ها را به دقت نگاه کنید،  بازی‌هایی که  مخصوص کنسول‌های جدید  بهینه‌سازی  شده‌اند، دارای یک عدد برچسب کوچک با علامت X/S در قسمت پایینی و سمت چپ تصویر بازی وجود دارد. با کمی دقت به راحتی می‌توانید این علامت را بیابید.

به‌عنوان دومین روش از راه‌ حل سازماندهی شده یاد می‌کنیم:

در این روش به شما یاد می‌دهیم که بازی‌های خود را فیلتر کنید،  با انجام این کار باعث می‌شوید تنها شاهد بازی‌های بهینه‌ شدۀ ایکس‌باکس سری ایکس باشید.برای انجام این کار مراحل گفته شده در زیر را با دقت انجام دهید:

  1. دکمه‌ای که کلمۀ XBOX نوشته شده است را فشار دهید.
  2. 2. به قسمت My Games And Apps بروید.
  3. در زیر قسمت Games Tab به قسمت Filter بروید. (در ردیف بالایی، به سومین عکس  از سمت راست توجه کنید. نماد این تصویر مانند قیف‌های مخصوص آزمایشگاه است)
  4. بر روی آن کلیک کرده و پایین بیایید تا به قسمت Types All Console  برسید.
  5. قسمت Games Otimized For Xbox Series X/S را انتخاب کنید.

دو راه حل طلایی برای فیلترینگ بازی‌ها

دو روش دیگر هم برای فیلترینگ بازی‌ها وجود دارد: اول اینکه می‌توانید فقط عنوان‌های نسل جدید را به صورت لیست در آورید، دومین روش این است که می‌توانید تنها شاهد عنوان‌های ایکس‌باکس اورجینال و  بازی‌های کنسول ایکس‌باکس 360 باشید.

به احتمال زیاد کاربرانی که کنسول‌های بازی جدید را دارند بازی‌های 13 سال پیش به مذاقشان خوش نمی‌آید.  با این تفاسیر کاربرانی هم هستند که قبل از اینکه نسخه‌های جدید بازی مد نظرشان تکمیل شود دوست دارند یک‌بار دیگر نسخه‌های قدیمی را هم بازی کنند.

سومین روش راه‌حلی جذاب و جالب است:

قبل از معرفی کنسول‌های بازی سری اس و سری ایکس شرکت مایکروسافت نامی مستعار  Scarlett برای محصولات خود گذاشت. این نام‌گذاری بدون دلیل منطقی نبود. این نام برای ایکس باکس وان درنگو (Durango) بود.

برای یافتن بازی‌های بهینه شدۀ ایکس‌باکس سری ایکس به داخل مجموعه بازی‌های ایکس باکس بروید و بازی را که مدنظرتان است انتخاب کنید و نشانگر را روی آن نگه دارید. روی دکمه‌ای که نوشته شده است منو کلیک کنید( این دکمه قبلاً نامش استارت بود) حال پایین بروید تا به قسمت اطلاعات فایل برسید.  اکنون  باید با رشته‌هایی مرموز و عجیب از اعداد و حروف مواجه و آشنا شوید. اما اگر دقت کافی به خرج دهید در حدود خط سوم یکی از آن دو نام مستعار را پیدا خواهید کرد.

تمامی بازی‌هایی که برروی کنسول بازی ایکس وان نصب شده باشند برروی کنسول سری ایکس علامت     Gen:Durango را برروی قسمت اطلاعات فایل دارند. این مورد برای بازی‌هایی که مدت زمان طولانی است که هیچ به‌روزرسانی  برایشان دریافت نشده است،  چندان عجیب و غریب نیست. این قابلیت برای بازی‌هایی که به صورت بین نسل انتشار می‌یابند مفید است. البته زمانی که مجوعه بازی‌های خود را با فیلتربازی‌های  بهبود یافته در یک لیست قرار می‌دهید، تنها شش بازی دارای علامت   Gen:Scarlett   خواهند بود.

مایکروسافت مدعی بزرگ بازی‌های ایکس‌باکس

شرکت مایکروسافت  از هیچ فرصتی جهت جلوه دادن و به رخ کشیدن ویژگی بهینه‌سازی بازی‌ها برای کنسول بازی سری ایکس فرو گذار نشده است.چندی پیش این شرکت اعلام کرده بود، با توجه به توان سخت‌افزاری این کنسول قرار است بازی‌های بهینه شدۀ ایکس‌باکس سری ایکس را عرضه کند. این شرکت اطلاع رسانی کرد که بازی‌هایی جدید و هچنین بازی‌هایی که قراربوده است نسل جدید آن ها وارد بازار کند،  حالا برای ایکس باکس سری ایکس بهینه سازی شده‌اند. در میان بازی‌های اعلام شده آخرین عناوین سری‌های Forza و  Gears of War  هم به چشم می‌آید.  کنسول‌های بازی سری ایکس به شما این امکان را می‌دهد تا این بازی‌ها را با بهترین کیفیت در فریم و رزولوشن استفاده کنید. این قابلیت در سری‌های قبلی ایکس باکس  وجود نداشت.

البته هنوز مشخص نیست برنامه‌ای با میزان فریم ریت بالاتر که میزان رزولوشن را به کمتر از k4 می‌رساند در نسخه‌های بعدی در دستور کار خود هست یا خیر شرکت سازندۀ این بازی‌ها یا همان مایکروسافت،  مدعی این است که می‌گوید  بازی‌های سری ایکس  مدت زمان بارگذاری بسیار کمتری دارند.

تمام مسئولیت انجام این آموزش به عهده خواننده این مطلب می باشد و فروشگاه ABC farsi هیچگونه مسئولیتی در قبال خرابی کنسول و بازی شما ندارد.

محصولات مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه