نکات بسیار مهم برای جلوگیری از داغ شدن کنسول های بازی

ایکس‌ باکس‌های سری جدید دارای تهویه گرما هستند اما درخنک شدن دستگاه کنسول بازی نقش زیادی ندارند

کنسول‌های بازی سری اس و ایکس و همچنین پلی‌استیشن ۵، سیستم‌های خنک‌کننده کلاس جهانی را دارا هستند اما کاربران این کنسول‌ها هم باید توجه داشته باشند که دستگاه بیش‌ از حد تولید حرارت و گرما نکند. به این  نکته  توجه  داشته باشید، اگر مدت زمان زیادی دستگاه کنسول بازی به تولید حرارت و گرما ادامه دهد، خاموشی‌های پی در پی  پیش‌روی دستگاه خود خواهید داشت. درصورتی که مدت زمان زیادی کنسول بازی داغ بماند برخی اتصال‌ها لحیمی درون دستگاه آب می‌شود و کار کنسول شما به تعمیرگاه و یا تعویض می‌رسد. نکتۀ بعدی که در جلوگیری از داغ شدن کنسول  باید توجه کنید این است که در مدت بسیار طولانی آن را روشن نگذارید. حتماً زمان‌هایی جهت استراحت دستگاه کنسول بازی خود در نظر بگیرید.

کنسول‌های قدیمی مانند سری ۵ و کنسول‌های بازی سری جدید از جمله کنسول بازی سری اس و سری ایکس در سال‌های اخیر در دسترس کاربرانی که طرفدارشان هستند قرار گرفته‌اند. این دو ایکس‌باکس نیرومند از سیستم به‌روز، کارآمد و خنک‌کننده بهره‌مند هستند. با رعایت نکاتی که در جهت جلوگیری از داغ شدن کنسول  برای شما شرح می‌دهیم، می‌توانید به طولانی تر شدن عمر دستگاه خود کمک به‌سزایی کنید. تعیین جایگاه کنسول بازی قبل از خریدآن  امری مهم است. با در نظر گرفتن جایگاه مناسب جهت نگه‌داری کنسول بازی خود کمک به عملکرد بهینۀ ایکس‌باکس خود خواهید کرد. جایگاهی که ایکس‌باکس خود را قرار می‌دهید فقط به صرف جنبۀ زیبایی آن نیست، بلکه جنبۀ کارایی دستگاه در آن جایگاه هم امری مهم است. دو شرکت سازندۀ کنسول‌های بازی، سونی و مایکروسافت نام دارند. این شرکت‌ها برای قراردادن خنک‌کننده‌ها بر روی کنسول‌‌های بازی قدیمی مانند، کنسول بازی سری ۵ و ایکس‌باکس جدید مانند، کنسول بازی سری ایکس هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده‌اند. باید به این نکته توجه داشته باشید که کنسول قدیمی سری ۵ و کنسول‌های بازی سری اس و سری ایکس به تنهایی حرارت بسیار زیادی تولید می‌کنند. این کنسول‌های بازی برای اینکه شما بتوانید بازی‌های مورد علاقه تان را بازی کنید انرژی الکترونیکی بسیاری مصرف می‌کنند. حرارت و گرمای ناشی از مصرف این انرژی  منجر به داغ شدن دستگاه کنسول بازی شما می‌شود.  با رعایت نکات گفته شده هم می‌توانید بازی‌های محبوبتان را بازی کنید هم جلوگیری از داغ شدن کنسول خود کنید.

نکات مهمی که مانع از داغ ‌شدن بیش‌از حد دستگاه کنسول شما می‌شود

جایگاهی که کنسول بازی خود را در آن نگه‌داری می‌کنید باید فضا و دمایی مناسب با دستگاه ایکس‌باکس شما داشته باشد. دستگاه ایکس‌باکس خود را نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید، همچنین از قرار دادن دستگاه کنسول بازی خود در محیط‌های مرطوب جلوگیری کنید. توجه داشته باشید دمای خیلی سرد محیط هم می‌تواند به دستگاه کنسول شما لطمه وارد کند. نحوۀ چیدمان کنسول‌های بازی برای هرفرد با توجه به ابعاد سیستم و همچنین سلیقۀ  فردی امری متفاوت خواهد بود.  اما باوجود این موارد نمی‌توان از اهمیت جایگاه مناسب برای دستگاه کنسول‌های بازی چشم‌پوشی کرد. در ادامۀ مطلب به چند نکته جهت انتخاب فضایی مناسب برای قرارگیری کنسول‌های بازی جهت جلوگیری از داغ شدن کنسول اشاره خواهیم کرد. سعی کنید کنسول بازی خود را به صورت عمودی قرار دهید. اگر تا به حال به تصاویر تبلیغاتی از کنسول‌های سری اس و ایکس و همچنین پلی استیشن ۵ دقت کرده باشید، می‌بینید که نحوۀ قرارگیری این کنسول‌ها به صورت عمودی است. این نحوۀ قرارگیری به این علت است که در حالت عمودی سیستم خنک کننده و تهویه‌ای که درون دستگاه کنسول‌بازی تعبیه شده بهترین عملکرد را دارد. فن کنسول‌بازی فضای زیادی را اشغال می‌کند. در صورتی که کنسول را به صورت عمودی قرار داده‌اید از لمس قسمت بالای آن خودداری کنید، چرا که این کار مانع تهویه مناسب دستگاه می‌شود و در نتیجه منجر به داغ شدن کنسول‌ بازی می‌‌گردد.

اگر بر روی کنسول بازی خود پارچه یا محافظی کشیده‌اید و یا روی آن چیزی گذاشته‌اید بسیار عمل خطرناکی انجام داده‌اید زیرا این کار از عمر کنسول‌ بازی شما به‌شدت کم می‌کند. همچنین اگر وسیله‌ای کنار دستگاه کنسول قرارداده‌اید مطمئن شوید که به داخل کنسول مایعات و یا چیزهای دیگر ورود نمی‌کند. تمامی این نکات را توجه داشته باشید چرا که سهل انگاری نسبت به هرکدام از موارد بالا به دستگاه کنسول بازی شما خسارت‌های زیادی وارد می‌کند. مورد بعدی استفاده از یک فن و یا وسیلۀ گردگیری مانند: سشوار، پنکه و یا جاروبرقی است. با این کار می‌توانید گرد و خاک موجود در داخل دستگاه کنسول بازی  را به بیرون هدایت کنید. دقت کنید که این کار به‌صورت مداوم و روزانه ضروری نیست، اما حتماً هرچند وقت یکبار جهت جلوگیری از داغ شدن کنسول خود انجام دهید.

اقدامات لازم جهت کاهش گرمای تولید شده توسط دستگاه کنسول از پیش آمدن هزینه‌ها و خطرات احتمالی در آینده جلوگیری خواهد کرد. دستگاه کنسول خود را در فضاهای باریک و تنگ به هیچ عنوان قرار ندهید، زیرا هوا جریان نخواهد داشت. جایی که کنسول خود را قرار می‌دهید حداقل ۱۰سانتی‌متر با سطح دیوار فاصله داشته باشد. دستگاه ایکس‌باکس خود را بر روی فرش و یا سطوح پارچه‌‌ای که دارای الیاف بلند هستند قرار ندهید. علل اصلی گرمای تولیدی بیش از حد دستگاه جای نامناسب کنسول بازی است. باتوجه به نکات گفته شده جایگاهی مناسب برای دستگاه ایکس‌باکس خود در نظر بگیرید. جهت کاهش چشمگیر گرما در دستگاه کنسول خود آن را بر روی حالت کم‌مصرف به صورت پیش‌فرض نگه‌ دارید. اگر چه در حالت خاموش و یا روشن هرگز دستگاه گرم نمی‌شود اما به دلیل طول عمر بیشتر کنسول بازی خود آن را در حالت کم مصرف که در قسمت بالا گفتیم قرار دهید. توجه داشته باشید کنسول بازی خود را نباید در فضایی قرار دهید که هوا جریان نداشته باشد. گاهی اوقات به روز نبودن کنسول بازی‌ هم می‌تواند باعث داغ شدن دستگاه کنسول بازی شود. با بروزرسانی سادۀ دستگاه ایکس‌باکس خود می‌توانید جلوگیری از داغ شدن کنسول خود کنید.

برای انجام این کار طبق روش گفته شده عمل کنید. ابتدا دستگاه کنسول خود را به اینترنت متصل کنید سپس  به قسمت تنظیمات بروید و گزینه System Software Update را انتخاب کنید‌.  بعد گزینه Check for Updates  را انتخاب کنید.  با انجام این اقدامات دستگاه کنسول بازی به‌روزرسانی  جدید را بررسی می‌کند و اگر به‌روزرسانی جدیدی وجود داشت،  شما باید گزینه Install Update  را انتخاب کنید. و مشکل حرارت زیاد دستگاه به همین راحتی حل خواهد شد. اما دلیل دیگر حرارت زیاد کنسول‌های بازی نسل جدید می‌تواند عدم بروزرسانی بازی‌های نصب شده برروی این دستگاه‌ها هم باشد. برای رفع این مشکل و جلوگیری از داغ شدن کنسول هم به صورتی که شرح می‌دهیم عمل کنید. در قسمت صفحۀ اصلی بازی مد نظرتان را انتخاب کنید.  سپس گزینۀ Options  را انتخاب نمایید.  به قسمت پایین لیست بروید و گزینۀ Check for Update را انتخاب کنید. در صورتی که به‌روزرسانی جدید بازی مد نظر موجود بود،  گزینۀ Install Update را انتخاب کنید.

مورد بعدی‌ای که می‌تواند دستگاه کنسول بازی شمارا داغ کند، این است که فضای داخلی کمی داشته باشد و بازی‌های نصب شده برروی آن حجم خیلی زیادی داشته باشند.

مشکل کمبود حافظه  را برطرف کنید

اگر با مشکل کمبود حافظه مواجه شدید دو روش را می‌توانیم به شما پیشنهاد بدهیم.

۱_تعدادی از بازی‌هایتان را حذف کنید.

2- ویدیو ها و عکس های اضافه را پاک کنید.

برای ملاحظۀ میزان حافظۀ داخلی کنسول بازی خود به روشی که برای شما شرح می‌دهیم عمل کنید.  به بخش تنظیمات بروید و  گزینۀ Storage را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Extended Storage  کلیک کنید. حال می‌توانید میزان حافظه و وضعیت دستگاه کنسول بازی خود را بررسی کنید. چنانچه قصد حذف کردن اطلاعات از کنسول بازی خود را داشتید دکمه Option  را که برروی کنترلگر کنسول بازی شما قرار دارد را فشار دهید. و برروی گزینه Select  کلیک کنید. جهت حذف کردن بازی در منوی اصلی هم باید بازی مد نظرتان را انتخاب کنید سپس دکمه Option   که برروی دستۀ کنسول بازی وجود دارد را فشار دهید.سپس گزینه Delete  را برگزینید.

با رعایت تمامی نکات گفته شده در مطالب بالا می‌توانید جلوگیری  از داغ شدن کنسول خود کنید.

تمام مسئولیت انجام این آموزش به عهده خواننده این مطلب می باشد و فروشگاه ABC farsi هیچگونه مسئولیتی در قبال خرابی کنسول و بازی شما ندارد.

محصولات مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه