پاسخ به پرسش‌های متداول مربوط به کنسول بازی XBOX Series X|S

کنسول بازی XBOX Series X از پیشرفته‌ترین کنسول‌های موجود در حال حاضر است.

نسل جدید کنسول‌های بازی

نسل جدید کنسول‌های بازی کمی پیچیده‌تر از نسل‌های قدیمی‌تر هستند. در حال حاضر دو دستگاه ایکس باکس در نسل جدید وجود دارند. هر کدام از این دستگاه‌ها قابلیت‌های مجزا و متفاوتی برای علاقه‌مندان خاص خود‌ دارند. دستگاه ایکس باکس XBOX Series X از لحاظ مشخصات فنی و سیستم پردازش قوی‌تر از نسل قبل از خود است.

 ویژگی های سیستماتیک کنسول بازی XBOX Series X

کنسول بازی XBOX Series X دارای هشت هسته پردازشی کاستوم هست. این هسته‌ها فرکانسی معادل ۳.۸ گیگاهرتز با توجه به پایه معماری AMD Zen۲ دارند. پردازنده گرافیکی کاستوم ساختAMD  بر مبنای معماریRDNA ۲ است. قدرت پردازشی معادل  ۱۲ ترافلاپس و ۵۲ یونیت پردازشی دارد. می‌توان گفت این پردازنده قوی‌ترین کنسول در حال حاضر در دنیا است. کنسول بازی ایکس باکس سریX  دارای رم ۶GDDR  با 320 مگابایت است. حافظه داخلی دستگاه ۱ ترابایت است و از نوع جامد NVMe  می‌باشد. ایکس باکس XBOX Series S نسبت به کنسول بازی XBOX Series X در نسل جدید ضعیف تر شناخته شده است. این قسمت بخشی از پاسخ به پرسش‌های متداول مربوط به کنسول بازی XBOX Series X|S است.

مشخصات سیستماتیک کنسول بازی XBOX Series S

 دارای هشت هسته پردازشی کاستوم با فرکانس حدود ۳.۶ گیگاهرتز بر پایه  معماری AMD Zen 2  است. دارای پردازنده گرافیکی کاستوم ساخت شرکت AMD  بر مبنای معماری RDNA ۲ با قدرت پردازشی ۴ ترافلاپس و ۲۰ یونیت پردازشی است. رم کنسول بازی XBOX Series S معادل ۱۰ گیگابایت GDDR 6  می‌باشد. حافظه داخلی دستگاه کنسول بازی ۵۱۲ گیگابایت است. این حافظه از نوع جامد NVMe  می‌باشد.

تفاوت در دو کنسول

کاربرانی که نیاز به یک کنسول قوی ندارند و تنها به استفاده از  ایکس باکس جدید در مانیتور‌های 2k وFull HD  اکتفا می‌کنند می‌توانند علت اصلی تفاوت بین دو کنسول نسل جدید شرکت مایکروسافت باشند. ایکس باکس XBOX Series X با توجه به قدرتی که دارد می‌تواند به راحتی کنسول بازی سری ۵ را کنار بزند. همچنین با توجه به قدرت ۱۲.۱۵ترافلاپسی این کنسول منجر به عملکرد بهتر بازی ها شود. برای کابرانی که تلویزیون 4K ندارند هم شرکت مایکروسافت کنسول بازی XBOX Series S را ارائه داده‌است. این کنسول بازی درایو Blu-Ray را ندارد و نصب بازی در این نسخه فقط به صورت دیجیتالی امکان پذیر است. البته باید توجه داشته باشید که کنسول XBOX Series S همچنان بهتر از XBOX One است. این برتری به علت افزایش قدرت پردازنده مرکزی در کنار اضافه شدن حافظه جامد در این نسخه از کنسول‌های نسل جدید است.  قیمت‌های رقابتی این کنسول‌های بازی باعث می‌شوند تمامی علاقه‌مندان به این ایکس‌ باکس‌ها دسترسی پیدا کنند. شرکت مایکروسافت به کاربران این کنسول‌ها اعلام کرده است که نگران نصب انواع بازی‌ها برروی این کنسول‌ها نباشند‌ حتی بازی‌هایی با نرخ بروزرسانی ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 2K هم به راحتی بر روی این ایکس باکس‌ها نصب و اجرا می‌شوند.

این قسمت بخشی از پاسخ به پرسش‌های متداول مربوط به کنسول بازی XBOX Series X|S است.

حافظه‌ ایکس باکس‌های مختلف

Solid State Drive یا همان حافظه‌های جامد که به اختصار SSD  هم نامیده می‌شوند. این حافظه‌ جامد امتیازی ویژه برای کنسول‌های بازی نسل جدید نسبت به  ایکس باکس‌های نسل قبل محسوب می‌شود. می‌توان گفت در حال حاضر ایکس باکس‌های سری جدید مایکروسافت به قابلت انتقال اطلاعات ۴.۸ گیگا بایت بر ثانیه دست یافته‌اند. این رقم نسبت به نسل قبل رقم قابل ملاحظه‌ای است. با استفاده از حافظه جامد یا همان SSD  میزان زمان لازم جهت اجرای بازی‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. به دلیل این افزایش سرعت کاربران دیگر صفحات لودینگ را در طی زمان بازی کردن مشاهده نخواهند کرد. به علت وجود حافظه‌های پرسرعت قابلیتی جدید به نام Quick Resume  به ایکس باکس‌های نسل جدید اضافه شده است. این قابلیت جدید به کاربران اجازۀ جا به جایی با تاخیر کم در بین بازی‌های در حال اجرا را می‌دهد. متاسفانه در حال حاضر این توانایی برای تمامی بازی‌ها فعال نیست. طبق گفته شرکت مایکروسافت به زودی اضافه شدن این توانایی به همه‌ بازی‌ها را شاهد خواهیم بود. نکته جالب توجه این است که حافظه جامد ساخته شده توسط شرکت سونی می‌تواند به اعداد و ارقام بالاتر از ایکس باکس XBOX Series X دست یابد.

 حافظه در دسترس  کنسول بازی XBOX Series S رقمی معادل ۳۶۴ گیگ است اما این رقم در کنسول بازی XBOX Series X به ۸۰۲ گیگا بایت افزایش یافته است. این قسمت بخشی از پاسخ به پرسش‌های متداول مربوط به کنسول بازی XBOX Series X|S است.

مقدار حافظه باقی‌مانده در دسترس دیگر اجزای دستگاه و سیستم عامل قرار خواهد گرفت. کاربر دیگر توانایی نصب بازی در این فضاها را نخواهد داشت. رویکرد شرکت مایکروسافت در برابر دو کنسول نسل نهم متفاوت است. کنسول بازی XBOX Series X می‌تواند بازی‌ها را در نرخ بروزرسانی ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4 kاجرا کند. این ایکس باکس می‌تواند به راحتی از صفحه نمایش‌هایی با رزولوشن 8Kهم پشتیبانی کند. باید بگوئیم که هیچ محتوایی برای این رزولوشن موجود نیست و فقط یک کلک تبلیغاتی است. کنسول بازی XBOX Series S کاربرانی را هدف قرار می‌دهد که به تلویزیون 4k دسترسی ندارند و تنها قصد دارند روی تلویزیون و یا صفحه نمایش k2 و یا 1080P به نصب و اجرای بازی‌های مد نظر بپردازند. بنا به تجربه کاربران و گفته‌های مایکروسافت این ایکس باکس می‌تواند به آسانی به رزولوشن 1440P و  نرخ بروزرسانی ۶۰ فریم بر ثانیه دست یابد. لازم به ذکر است که نرخ  بروزرسانی‌های مختلف رابطه مستقیم با بازی کاربران دارد. این موضوع برای تمامی بازی‌ها و عناوین معیار ثابتی ندارد. هر دو ایکس باکس نسل نهم از تکنولوژی Ray Tracing  پشتیبانی می‌کنند.

 این تکنولوژی هرکدام از پرتوهای نوری تولیدی توسط محیط  بازی را به طور جداگانه  پردازش کرده تا بازتاب نور از سطوح و نحوه بازتاب آن حقیقی‌تر به نظر بیاید. این قسمت بخشی از پاسخ به پرسش‌های متداول مربوط به کنسول بازی XBOX Series X|S است.

هر دو کنسول ساخته شده توسط شرکت مایکروسافت از تجهیزات ارتباطی برابر بهره‌مند شده‌اند. برای منتقل کردن صدا و تصویر کاربران باید از درگاه HDMI۲.۱  استفاده کنند. سه پورت USB ۳.۱ روی بدنه این کنسول‌ها جای‌گذاری شده است. این سه پورت به کاربران اجازه اتصال هارد اکسترنال، درایو SSD  اکسترنال  و کنترلرهای دستگاه را می‌دهد. کنسول‌های مایکروسافت فقط می‌توانند از طریقwifi ۵ به اینترنت متصل شوند. اما کنسول‌های بازی سری ۵ از استاندارد Wifi ۶ بهره‌مند هستند. جهت اتصال مستقیم به اینترنت با استفاده از سیم  یک درگاه Ethernet  در قسمت پشت ایکس باکس قرار گرفته است. کاربران این کنسول‌های بازی می‌توانند برای افزایش حافظه داخلی ایکس باکس از درگاه قرار گرفته شده درون بدنه‌ کنسول بازی استفاده کنند. نکته مهم قابل توجه این است که فقط درایو‌های تایید شده توسط مایکروسافت در دسترس و قابل استفاده هستند. این قسمت بخشی از پاسخ به پرسش‌های متداول مربوط به کنسول بازی XBOX Series X|S است.

ابعاد و وزن کنسول بازی XBOX Series X

کنسول بازی XBOX Series X با وزن تقریبی۴.۴۴ کیلوگرم و ابعادی معادل حدوداً ۱۵۱ میلی‌متر در ۱۵۱ میلی‌متر در ۳۰۱ میلی‌متر به فروش می‌رسد. کنسول بازی XBOX Series S به دلیل اینکه درایو Blu-ray  ندارد اندازه‌ای کمتر نسبت به ایکس باکس XBOX Series X دارد. کنسول XBOX Series S وزنی معادل ۲ کیلوگرم دارد. ابعاد این دستگاه ۲۷۶ میلی‌متر در ۱۵۱ میلی‌متر در ۶۵ میلی‌متر در نظر گرفته شده است.

کنترلر‌های دستگاه‌های ایکس باکس نسل جدید

شرکت سازنده‌ ایکس باکس‌های نسل نهم  تصمیم به تغییرات کوچک در ساختار کنترلر ایکس باکس وان گرفته است. کنترلر جدید ایکس باکس در دستان ظریف بهتر جا می‌گیرد.D-Pad  این نسخه‌های جدید کنترلر به کلی تغییر کرده است. در مدل جدید D-Pad  حالتی کاملا بشقابی به خود گرفته است. با وجود این تغییرات فشردن دکمه D-Pad  آسان‌تر از قبل شده است. از مهم‌ترین تغییرات کنترلرها می‌توان به استفاده از اتصالات جدید  اشاره کرد. در این نسخه جدید برای شارژ کردن کنترل خود می‌توانید از درگاه USB-C  استفاده کنید. با استفاده از بلوتوث نسخه ۵ باعث افزایش برد کنترلر، کاهش میزان تاخیر و کاهش مصرف باتری می‌شوید. اتصال این کنترلر ها به دستگاه‌های iOS  و اندروید با استفاده از فناوری جدیدتر اتصالات راحت‌تر از قبل شده است. همچنین به کنترلر یک دکمه جدید هم اضافه شده است. با فشردن این دکمه می‌توانید تصاویر و ویدئوهای ضبط شده را به اشتراک بگذارید. با فشردن این کلید می‌توانید محتوایی که خودتان تولید کرده‌اید را به صورت مستقیم برروی شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنید. این قسمت بخشی از پاسخ به پرسش‌های متداول مربوط به کنسول بازی XBOX Series X|S است.

بازی‌های منحصر به فرد ایکس باکس XBOX Series X|S

دلیل اصلی شکست شرکت مایکروسافت هنگام ارائه نسل هشتم کنسول‌های بازی خود در برابر پلی استیشن 4 این بود که بازی‌های منحصر به فرد برای پلتفرم ایکس باکس وجود نداشت. با وجود این شکست در پیشینه مایکروسافت این شرکت تلاش در تغییر این زمینه ندارد و همچنان این رویداد در نسل جدید کنسول‌های بازی آن در حال تکرار است. با وجود تاخیر در بازی Halo Infinite مایکروسافت کنسول بازی خود را بدون تغییر منحصر به فرد خاصی روانه بازار کرد. می‌توان گفت تنها گزینه جذاب برای کاربران این ایکس باکس‌ها بازی Gear Tactics است. این بازی قبل از این در دسترس بازیکنان رایانه‌های شخصی بوده است. همچنین باید گفت ارائه زودتر از موعد بازی Yakuza: Like A Dragon برای کنسول بازی XBOX Series X نکته‌ای قابل توجه است. البته باید

گفت که این بازی به زودی  برای کنسول بازی سری 5 منتشر می‌شود و دیگر با یک عنوان منحصر به فرد مواجه نیستیم. در سال‌های اخیر شرکت مایکروسافت در حال خرید شرکت‌های بازسازی بزرگ و استدیوهایی بوده است. اما متاسفانه در حال حاضر ایکس باکس‌ها همچنان بازی انحصاری ندارند. این قسمت بخشی از پاسخ به پرسش‌های متداول مربوط به کنسول بازی XBOX Series X|S است.

قابلیت Backward Compatibility

 بر خلاف کنسول‌های بازی که در دو پلی استیشن سری 5 و سری 4  سونی قابل اجرا نیستند اما این مسئله در پلتفرم مایکروسافت کاملاً متفاوت است. شما می‌توانید بازی‌های عرضه شده برای کنسول‌های بازی را بر روی ایکس باکس جدید خود نصب کنید. در واقع کنسول بازی XBOX Series X به بازیکنان قابلیت دستیابی به همه آرشیو ایکس باکس را می‌دهد. تمامی بازی‌های ارائه شده برای کنسول بازی اورجینال و کنسول سری 360 همگی در ایکس باکس جدید قابل اجرا هستند. بازی‌های نسل قبل هم برای ایکس باکس‌های جدید بهینه خواهند شد. می‌توان گفت بدون شک بهترین روش پیاده‌سازی این قابلیت توسط مایکروسافت انجام شده است.

قیمت‌گذاری برای ایکس باکس‌ها

قیمت معین شده برای کنسول بازی XBOX Series X 499 دلار و برای کنسول بازی XBOX Series S 299 دلار است. باتوجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش روند تولید میکرو پردازنده‌ها و تراشه، شرکت سونی و مایکروسافت نمی‌توانند پاسخگوی نیاز بازار باشند. همچنین در حال حاضر موجودی ایکس باکس‌های این شرکت برای ماه‌های بعد به پایان رسیده است. تقاضا کنندگان برای دستیابی به این کنسول‌های بازی باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانند. به علت عدم وجود توازن بین عرضه و تقاضای این کنسول‌های بازی  بازارهای سیاه بسیاری پیرمون دو ایکس باکس نسل نهمی شکل گرفته است. همچنین این موضوع باعث شده است که کاربران نتوانند این ایکس باکس‌ها را به قیمت درج شده در سایت سونی و مایکروسافت خریداری کنند. این قسمت بخشی از پاسخ به پرسش‌های متداول مربوط به کنسول بازی XBOX Series X|S است.

 بخشی از سوالات متداول

آیا امکان اتصال کیبورد و موس به کنسول بازی XBOX Series X|S باکس XBOX Series X هست؟


بله. تمامی کیبوردهای سیمی و موس قابلیت اتصال به هردوکنسول را دارند.

آیا دیسک بازی های قدیمی را می‌توان بر روی ایکس باکس جدید نصب کرد؟

بله اما توجه داشته باشید که این موضوع فقط برای کنسول بازی XBOX Series X صدق می‌کند زیرا کنسول XBOX Series S درایو نوری ندارد به همین دلیل توانایی خواندن دیسک قدیمی را هم ندارد. این قسمت بخشی از پاسخ به پرسش‌های متداول مربوط به کنسول بازی XBOX Series X|S است.

اگر فردی در انتخاب بین کنسول بازی XBOX Series X و XBOX Series S تردید داشته باشد کدام یک را پیشنهاد می‌دهید؟

قطعاً کنسول بازی XBOX Series S با وجود قدرت پردازشی کمتر امکانات بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید که در رزولوشن4K  بازی کنید بهتر این است که کنسول XBOX Series X راخریداری نمایید. اما در غیر اینصورت حافظه SSD به تنهایی معیار مناسب جهت خریدن ایکس باکس سری جدید است.

عبارت  Optimized for Xbox Series X|Sچه معنایی می‌دهد؟

برخی بازی‌هایی که در بازار موجود هستند برای استفاده از حداکثر توان ایکس باکس‌ها بهینه سازی شده‌اند. این محصولات با عبارت مذکور قابل شناسایی هستند.

تفاوت اصلی و مهم بین کنسول XBOX Series S و XBOX Series X چیست؟

این دو ایکس باکس از نظر توان خروجی و سخت افزاری تفاوت زیادی با هم دارند. کنسول XBOX Series X برای بازی در رزولوشن 4K بهینه سازی شده است. اما کنسول XBOX Series S توانایی اجرای بازی در رزولوشن Full HD  یا 2K با نرخ به روزرسانی مناسب را دارا است.

آیا برای متصل کردن ایکس باکس به تلویزیون باید از کابل HDMI در نوع خاصی استفاده کرد؟

هر کابلی که با استاندارد  HDMi 2.1  تولید شده است قابل استفاده می‌باشد. کاربران کنسول‌های XBOX Series S می‌توانند از کابل HDMI 2.0  هم استفاده کنند. پیشنهاد شرکت مایکروسافت استفاده از کابل اورجینال درون جعبه ایکس باکس خریداری شده است.  به همین خاطر است که نیاز است از مراکز معتبر خریداری شود تا دچار مشکل نشوید.

چطور می‌توان بازی‌های قدیمی خود را به ایکس باکس جدید انتقال داد؟

اگر هر دو کنسول به یک شبکه وای فای وصل باشند به طریقه زیر عمل نمایید.

Profile And System > Setting>System >Backup & Transfer > Network Transfer

آیا ایکس باکس اصول نگهداری خاصی دارد؟

این دستگاه هم مانند دستگاه‌های دیگر الکتریکی دارای سیستم خنک کننده است. که قرار دادن ایکس باکس بر روی فرش و یا سطوح پرز بلند مانع فعالیت درست خنک کننده می‌شود و در نهایت منجر به داغ شدن دستگاه خواهد شد. باید در محیط نگهداری کنسول هوا جریان داشته باشد. ایکس باکس را داخل کشو و یا کمد قرار ندهید و به هیچ عنوان روکش و یا پارچه بر روی آن قرار نکشید. توجه کنید که دستگاه باید با دیوار فاصله 10 الی 15 سانتی متری داشته باشد.

آیا می‌توان دستگاه را با موبایل کنترل کرد؟

بله با دانلود برنامه Xbox Mobile  از طریق فروشگاه‌هایی همچون Google Play Store و App Store. این قسمت بخشی از پاسخ به پرسش‌های متداول مربوط به کنسول بازی XBOX Series X|S است.

آیا لوازم جانبی XBOX One با ایکس باکس‌های جدید همگام سازی می‌شوند؟

بله تمامی لوازم تولید شده برای ایکس باکس نسل هشتم، با کنسول بازی XBOX Series X|S همگام سازی می‌شوند. لوازمی همچون Media remote ، Chat Pad ، کنترلر XBOX One و هدست استریو برای ایکس باکس‌های جدید هم قابل استفاده است. به علت کوچک‌تر بودن کنترلر این ایکس باکس‌ها نسبت به نسل قبل احتمالاً برخی از کاورها و باتری‌های کنترلر قابل استفاده نخواهند بود. برای شارژ کنترلر جدید حتماً باید کابل USB-C داشته باشید. نمی‌توانید از کابل Micro-USB استفاده کنید.

آیا می‌توان از هدست‌های قدیمی برای کنسول جدید استفاده کرد؟

در صورتی می‌توانید استفاده کنید که هدست مد نظر دارای جک 3.5 میلی متری صدا باشد. همچنین می‌توانید آن را به کنترلر کنسول وصل کنید. برخی از هدست‌ها و هدفون‌های USB هم با کنسول جدید همگام سازی می‌شوند. بهتر است به سایت تولید کننده هدفون مراجعه کنید و از وضعیت آن جهت اتصال به ایکس باکس با خبر شوید.

آیا Save  ها ، اچیومنت‌ها و دیگر اطلاعات قابلیت انتقال به ایکس باکس جدید را دارند؟

بله همه بازی‌ها و روند پیشرفت آنها قابلیت انتقال به کنسول جدید را دارند و هیچ گونه محدودیتی ندارند. برای این کار باید اکانت Xbox Live خود را در ایکس باکس جدید وارد کنید. بقیه مراحل به صورت خودکار توسط دستگاه انجام می‌شود.

کدام یک از دیسک‌های قدیمی برای کنسول بازی XBOX Series X قابل استفاده هستند؟

همه دیسک‌های ساخته شده برای Xbox Original , Xbox 360 , Xbox One . این کنسول توانایی خواندن دیسک‌های DVD، Blu-Ray و Ultra HD Blu-Ray را دارد.

  آیا می‌توان دستگاه‌های صوتی دارای پورت Optical را به ایکس باکس جدید متصل کرد؟

پورت Optical  برای این ایکس باکس طراحی نشده است. برای بهره‌گیری از این مدل تجهیزات صدا باید به سراغ درگاه Optical طراحی شده بر روی صفحه نمایش دستگاه خود بروید. این قسمت بخشی از پاسخ به پرسش‌های متداول مربوط به کنسول بازی XBOX Series X|S است.

آیا کنسول بازی XBOX Series X|S از استاندارد  Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کنند؟

خیر.

آیا ایکس باکس XBOX Series S و XBOX Series X از صدای فراگیر7.1  کاناله پشتیبانی می‌کنند؟

بله.

آیا XBOX Series X|S از فرستنده‌های IR و امواج اینفرارد پشتیبانی می‌کنند؟

خیر، این دو ایکس باکس از قابلیت  HDMI-CEC پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از این توانایی می‌توانید فرامین منتقل شده به صفحه نمایش را به ایکس باکس خود منتقل کنید. و با استفاده از Xbox Mobile ایکس باکس خود را به صورت اتصال به اینترنت از راه دور کنترل کنید.

آیا کنترلر جدید کنسول با XBOX One یا رایانه‌های شخصی کار می‌کند؟

بله، کنترلر جدید هم توسط رایانه‌های شخصی شناسایی می‌شود و هم می‌توان از آن روی XBOX One استفاده کرد.

آیا توانایی تجربه بازی‌ها به صورت  Cross-Play با XBOX One وجود دارد؟

بله. به طور کلی این توانایی بین ایکس باکس‌های نسل نهم و هشتم فعال است. البته فعال سازی یا عدم فعال سازی آن به توسعه دهندگان بازی‌ها بستگی دارد و شرکت مایکروسافت دخالتی در این موضوع ندارد. این قسمت بخشی از پاسخ به پرسش‌های متداول مربوط به کنسول بازی XBOX Series X|S است.

آیا پشتیبانی از کینکت در نسل جدید وجود دارد؟

خیر.

آیا بهبود بازی‌های قدیمی روی ایکس باکس جدید به بروزرسانی خاصی نیاز دارد؟

به طور کلی به دلیل استفاده از حافظه SSD افزایش راندمان بازی‌ها و اجرای سریع‌تر آن‌ها  را خواهید دید. در صورتی که توسعه دهندگان میل به بروزرسانی گرافیکی بازی‌های خود برای نسل جدید داشته باشند، کاربر نیز باید برای دریافت کیفیت بهتر اقدام به بروزرسانی بازی‌های خود کند.

چه مقدار حافظه در دسترس کاربر کنسول بازی XBOX Series S قرار دارد؟

از حدود یک ترابایت حافظه SSD ، مقداری معادل 802 گیگابایت در دسترس کاربران خواهد بود. بقیه حجم در اختیار منابع سیستمی و سیستم عامل است. اما امکان تغییر این عدد در بروزرسانی بعدی وجود دارد.

 چه مقدار حافظه در اختیار کاربر XBOX Series X|S قرار دارد؟

از حدود 512 گیکابایت حافظه SSD ، حدود 364 گیکابایت در اختیار کاربر است و بقیه حجم در اخیار منابع سیستمی و سیستم عامل خواهد بود. البته این مقدار در بروزرسانی جدید ممکن است تغییر کند.

آیا حجم بازی‌های کنسول XBOX Series X از XBOX Series S بیشتر است؟

بازی‌های نصب شده بر روی ایکس باکس XBOX Series S 30  الی 40 درصد حجم کمتری نسبت به کنسول XBOX Series X اشغال می‌کنند.

این قسمت بخشی از پاسخ به پرسش‌های متداول مربوط به کنسول بازی XBOX Series X|S است.

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • ABOLFAZL 8 خرداد 1401 / 8:34 ب.ظ

    چطوری بازی هارو از کنسول xbox series s به series x انتقال بدم؟
    از طریق وای وای بلدم اما وقتی که بخوام اکس باکس جدید رو بخرم خب باید اکس باکس قبلی رو بفروشم تا با پولش اونیکی رو بخرم اونموقع باید چیکار کنم

    راستی انتقال بازی از طریق لاگین کردن در اکانت خود هم قابل اجرا است؟

    • sinabayati 12 مرداد 1401 / 11:22 ق.ظ

      راهی که برای انجامش هست اینه که شما یه هارد اکسترنال تهیه کرده و دیتا ها رو از طریق اون انتقال بدین.
      البته یه نکته ی خیلی مهم باید توجه داشته باشین اینه که دیتای اکس باکس سریز اس با دیتای اکس باکس سریز ایکس متفاوت هست .
      برای دستگاه جدید باید دیتای جدید و مخصوص به خودش رو دانلود و استفاده کنین .

ارسال دیدگاه