چگونه از کیبورد و موس روی پلی‌استیشن 5 استفاده کنیم؟

موفقیت کنسول بازی قبلی شرکت سونی پلی‌استیشن 4 باعث شده انتظارات کاربران از کنسول بازی جدید آن موسوم به پلی‌استیشن 5 زیاد باشد. تعدادی از کاربران جدید این محصول، تجربه بازی با رایانه‌ها و استفاده کردن از موس و کیبورد را دارند؛ بنابراین برای این عده یک سؤال مهم پیش می‌آید اینکه “آیا پلی‌استیشن 5 از کیبورد و موس پشتیبانی می‌کند یا نه؟ “

به‌صورت کلی می‌توان گفت کیبورد و موس روی پلی‌استیشن 5 قابل‌استفاده می‌باشند اما ممکن است سازنده بازی‌ها از این قابلیت پشتیبانی نکنند. به طور مثال بازی DayZ از بازی‌هایی است که قابلیت استفاده از موس و کیبورد را دارد اما بازی The Last of Us 2 این‌چنین نیست.

می‌توان نتیجه گرفت که این مشکل بیشتر در ارتباط با استودیو سازنده بازی است نه خود پلی‌استیشن 5 شرکت سونی. اگر شما هم می‌خواهید بدون برخورد به مشکل کیبورد و موس را به کنسول خود متصل کنید، با ما همراه باشید تا در این مقاله نحوه اتصال آن‌ها و نکات مهم حین اتصال را بررسی کنیم.

کاربرد کیبورد و موس روی پلی‌استیشن 5 چیست؟

شاید برای عده‌ای از مخاطبان سؤال ایجاد شود که با داشتن کنترلر دیگر چه نیازی به کیبورد و موس روی پلی‌استیشن 5 است. باید گفت برخی از گیمر‌ها حرفه‌ای حین بازی برای تایپ کردن ترجیح می‌دهند به جای کنترلر دوال سنس از کیبورد و موس استفاده کنند زیرا این کار سرعت تایپ را بالا برده و از اتلاف وقت هنگام بازی جلوگیری می‌کند. فقط کافیست قبل از شروع بازی بررسی کنید که آیا گیم موردنظرتان از کیبورد و موس پشتیبانی می‌کند یا خیر. 

در صورت فعال بودن گزینه Cross Platform در بازی، می‌توانید با بقیه کاربران نیز از طریق کیبورد ارتباط داشته باشید و به رقابت بپردازید و لذت بازی را دوچندان کنید.

آیا برای پلی‌استیشن 5 باید کیبورد و موس خاصی تهیه کرد؟

می‌توان گفت اتصال تعدادی از کیبورد‌ها و مو‌س‌ها در پلی‌استیشن 5 زمان بر است و ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید. کیبورد و موس بی‌سیم معمولا در این دسته قرار می‌گیرند زیرا بین آن‌ها فرستنده مشترک وجود دارد؛ بنابراین بهتر است از کیبورد و موس‌ها مخصوص گیمرها استفاده کنید که دارای فرستنده‌ها جداگانه هستند. غیر از مورد ذکر شده در اکثر مواقع انواع کیبورد و موس روی پلی‌استیشن 5 سازگار می‌باشند و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.   

نحوه اتصال کیبورد و موس به پلی‌استیشن 5

وصل کردن کیبورد و موس روی پلی‌استیشن 5 کار راحتی است، کافی است چند مرحله را به ترتیب طی کنید. این مراحل عبارت‌اند از:

  • انتخاب و خریداری کیبورد و پلی‌استیشن مناسب با توجه به نکاتی که پیش‌تر بیان شد.
  • از طریق پورت USB کیبورد و موس خود را به کنسول بازی وصل کنید.
  • بازی خود را شروع کرده و بازی با کیبورد و موس را در پلی‌استیشن 5 تجربه کنید.
  • برای ایجاد تغییرات و تنظیمات موردنظر خود به قسمت Settings مراجعه کنید و وارد بخش Devices شوید و مواردی که می‌خواهید را تنظیم کنید. 

در چه بازی‌هایی می‌توان به طور هم‌زمان از کیبورد و موس استفاده کرد؟

خوشبختانه تعدادی از بازی‌ها هستند که قابلیت پشتیبانی هر دو مورد کیبورد و موس را دارند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • DayZ
  • Over watch
  • Final Fantasy XIV
  • War Thunder
  • Paragon
  • They Are Billions
  • Call of Duty : Modern Warfare
  • Call of Duty : War Zone

چه بازی‌هایی فقط از کیبورد پشتیبانی می‌کنند؟

تعدادی از بازی‌ها در پلی‌استیشن 5 است که از قابلیت پشتیبانی از موس را ندارند و فقط می‌توان از کیبورد استفاده کرد. از آن بازی‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • Elder Scrolls Online
  • Never Winter
  • DC Universe Online

جمع‌بندی

تعدادی از گیمر‌ها علاقمند هستند برای افزایش سرعت خود حین بازی از کیبورد و موس روی پلی‌استیشن 5 استفاده کنند. کنسول بازی پلی‌استیشن 5 قابلیت پشتیبانی اکثر انواع کیبورد و موس‌ها را دارا می‌باشد تنها محدودیت در خصوص استودیو سازنده بازی‌ها است. در تعدادی از بازی نمی‌توان از کیبورد و موس استفاده کرد؛ بنابراین باید به کنترلر دوال سنس بسنده کرد اما در برخی از بازی‌ها قابلیت استفاده از هر دو مورد کیبورد و موس وجود دارد که لیستی از آن‌ها در متن بالا خدمت شما ارائه شد.

امیدواریم مطالب فوق شما را در خصوص استفاده از موس و کیبورد راهنمایی کرده باشند.

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه