کنسول پلی استیشن ۵ روشن نشود چگونه مشکلش را حل کنیم؟

از وقتی که کنسول پلی استیشن ۵ به بازار عرضه شده است مدت زمان زیادی نمی گذرد. از طرف دیگر همه ما می دانیم که محصولات الکتریکی و دیجیتالی وقتی برای اولین بار به بازار عرضه می‌شوند ممکن است نقطه ضعف‌ها و اشکالاتی داشته باشند که این یک امر طبیعی است. این مشکل یعنی روشن شدن کنسول پلی استیشن ۵ در این مطلب برای شما بررسی می شود آیا در صورتی که با آن مواجه شدید بتوانید خودتان مشکلش را برطرف کند. بنابراین برای رفع مشکل احتمالی روشن نشدن پلی استیشن ۵ ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

نکاتی که بهتر است در صورت مواجهه با مشکل روشن نشدن پلی استیشن ۵ مد نظر داشته باشید.

  • اگر کنسول پلی استیشن ۵ شما روشن است ولی به منوی اصلی آن دسترسی ندارید. یکبار دستگاه پلی استیشن ۵ خود را از طریق سیف مود راه اندازی مجدد نمایید.
  • در صورتیکه دستگاه و کنسول پلی استیشن ۵ شما به هیچ عنوان روشن نمی شود. احتمال زیاد مشکل از منبع تغذیه دستگاه باشد. قبل از هر چیزی منبع تغذیه دستگاه را بررسی و چک کنید.
  • برخی مواقع ممکن است هنگام روشن کردن و راه اندازی کنسول پلی استیشن ۵ گرمای زیادی را مشاهده کنید. در این مواقع به احتمال زیاد کنسول شما گرد و خاک گرفته و کثیف شده و نیاز به تمیز کاری دارد.

به چه دلایلی ممکن است دستگاه و کنسول پلی استیشن ۵ روشن نشود؟

در ابتدای مطلب گفتیم که ممکن است هر محصول دیجیتالی در ابتدای عرضه به بازار ایراد و اشکال داشته باشد. کنسول PlayStation 5 هنگام عرضه اولیه بازار نیز خالی از اشکال و ایراد نیست. یکی از ایرادها و به اصطلاح باگ هایی که کنسول پلی استیشن ۵ دارد این است که وقتی کاربری یا مصرف کننده به حالت رست مود (Rest Mode) وارد میشود این احتمال وجود دارد که نتواند آن را ری استارت کند. اما برای حل این مشکل راه حل چیست؟ ساده ترین راه برای حل این مشکل دکمه پاور و نگه داشتن آن به مدت حدود ۱۵ ثانیه می باشد. در ادامه علت‌های این مشکل احتمالی را بررسی می کنیم

  • کثیف شدن قسمت ها و قطعات داخلی کنسول پلی استیشن ۵
  • اشکال و ایراد سخت افزاری در دستگاه پلی استیشن ۵
  • وجود اشکال و ایراد در منبع تغذیه دستگاه
  • ایجاد اشکال و ایراد نرم افزاری در کنسول

 چطور متوجه شویم که کنسول و دستگاه ما مشکل سخت افزاری دارد یا مشکل نرم افزاری؟

اگر موفق شدید کنترل را در حالت سیف مود راه اندازی کنید به احتمال زیاد مشکل نرم افزاری است. اما اگر کنسول پلی استیشن ۵ به طور کل واکنشی از خود نشان می دهد مشکل سخت افزاری است که درصورت داشتن کارت خدمات طلایی به رایگان برای شما تعمیر شده یا در صورت عدم تعمیر کنسول نو به شما داده میشود. اطلاعات بیشتر در پیج خدمات طلایی

 

چطور مشکل روشن نشدن دستگاه کنسول پلی استیشن ۵ را برطرف نماییم

در ادامه یک راهنما برای حل این مشکل به صورت گام به گام و مرحله به مرحله برایتان ذکر می کنیم. به این نکته توجه کنید که در هر مرحله ای که مشکل دستگاه و کنسول شما برطرف شد. از ادامه انجام سایر مراحل خود داری کنید.

در مرحله و گام اول دستگاه و کنسول پلی استیشن ۵ خودتان را ریبوت یا ریستارت کنید. در صورتی که کنسول دستگاه شما بعد از این که به حالت رست مود وارد شد روشن نشد. پاور دستگاه را فشار دهید و آن را به مدت ۱۵ ثانیه نگه دارید. با این کار کنسول Restart می شود و هنگام بالا آمدن مجدد می‌توانید ایرادات را در پیغام مشاهده کنید.

توجه کنید که تا وقتی که شرکت سونی برای رفع این مشکل و ایراد هیچ به روز رسانی را منتشر نکرده است بهترین راه حل همین استفاده از حالت رست مود است.

در مرحله بعد دیسک یکی از بازی ها را درون کنسول بگذارید. در ضمن برای انجام این کار به هیچ عنوان به زور متوسل نشوید. اجازه دهید به آرامی کنسول خودش بازی را بارگذاری کند شاید پس از این کار مشکل آن برطرف شد. در گام بعدی اگر باز هم مشکل بود کابل برق را هم از کنسول و هم پریز برق جدا کنید. در مرحله بعد اگر کنسول PS5 روشن شد اما بالا نیامد. چراغ چشمک زن ال ای دی را خاموش کنید. برای این کار دکمه پاور را نگه دارید تا زمانی که چراغ چشمک زن ال ای دی خاموش شود. سپس کنسول را 20 دقیقه خاموش و غیر متصل به برق نگه دارید.

گام بعدی این است که از یک کابل برق دیگر استفاده کنید. برخی مواقع ممکن است کابل برق دچار ایراد شود با یک بررسی ساده مشکل حل میشود. نکته دیگر چک کردن پریز برق است که مشکل نداشته باشد. دستگاه را در یک پریز برق دیگر امتحان کنید. همچنین می توانید از کابل برق پلی استیشن ۴ و پلستیشن ۳ نیز استفاده کنید. کابل برق پلی استیشن های ۳ و ۴ و ۵ همان کابل برق استاندارد است. می‌توان از هر کدام برای دیگری استفاده کرد. برای حل مشکل گام بعدی ریبوت یا ریستارت کس کردن پلی استیشن ۵ در حالت سیف مود است. برای این کار در صورتی که کنسول شما روشن می شود. آن را خاموش کنید. پاور را فشار دهید و نگه دارید. وقتی که صدای بوق دوم را شنیدید. دکمه پاور را رها کنید. انجام این کار شما به حالت سیف مود کنسول پلی استیشن ۵ وارد میشوید. در حالت سیف مود دکمه پی اس که روی کنترلر قرار دارد را فشار دهید. اکنون کنسول پلی استیشن ۵ شما ریبوت میشود.

PlayStation 5 را در حالت سیف مود ریبوت کنید. برای سیف مود مراحل زیر را انجام دهید:

 اگر دستگاه توانایی روشن شدن دارد پلی 5 خود را Off کنید و دکمه پاور را تا شنیدن بوق دوم فشار دهید. با انجام این مراحل وارد سیف مود میشوید. حال دکمه پلی استیشن روی دسته را فشار دهید تا دستگاه شما Reboot شود.

گام بعدی به روز رسانی کنسول PS5 می باشد. این کار به صورت سخت افزاری انجام می شود. در صورت امکان از طریق سیف مود این کار را انجام دهید. برای بروزرسانی کنسول پلی استیشن ۵ آخرین نسخه سخت افزاری را از طریق USB بر روی دستگاه نصب کنید.

آخر و اگر مراحل بالا برای حل مشکل روشن نشدن کنسول پلی استیشن ۵ جواب نداد. کنسول پلی استیشن ۵ را در حالت سیف مود ریست کنید تا به تنظیمات کارخانه بازگردد. با این کار تمام اطلاعات شما پاک میشود اما به احتمال بسیار زیاد اگر روش های بالا حل نکند با این روش مشکل برطرف می‌شود.

تمام مسئولیت انجام این آموزش به عهده خواننده این مطلب می باشد و فروشگاه ABC farsi هیچگونه مسئولیتی در قبال خرابی کنسول و بازی شما ندارد.

محصولات مرتبط :

آموزش های مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه