آشنایی و بررسی ترفند‌های ساده‌ کنسول پلی استیشن 4

آشنایی و بررسی ترفند‌های ساده‌ کنسول پلی استیشن 4

آشنایی با ترفند‌های ساده کنسول پلی استیشن 4می‌توان باعث رابطۀ کاربری بهتری برای شما شده و از بسیاری مشکلات جلوگیری کند.
اگر شما نیز جزء افرادی هستید که برای اولین بار کنسول پلی استیشن 4 خریداری نموده‌اید و از آن استفاده می‌کنید، لازم است این نکته را نیز بدانید که این کنسول از قابلیت و ویژگی‌های متنوعی برخوردار است که آشنایی با این ترفندها می‌تواند امکانات ویژه‌ای در اختیارتان قرار دهد. برای آشنایی با این ترفندها با ما همراه باشید.

همه چیز راجع به قیمت پلی استیشن 4 اسلیم 1 ترابایت دو دسته
همه چیز راجع به قیمت پلی استیشن 4 اسلیم 1 ترابایت دو دسته

کنسول پلی استیشن 4

چگونه کنسول پلی استیشن را در حالت Rest Mode قرار دهیم؟

قبل از هر اقدامی در ابتدا وارد تنظیمات دستگاه خود رفته و با مراجعه به منوی Power Saving Settings گزینه Set Features Available in Rest Mode را برمی‌گزینید و گزینه مورد نظر خود را نیز انتخاب می‌کنید.

زمانی که در حالت Rest Mode هستید انتخاب نمودن گزینه Supply Power to USB Ports به شما امکان شارژ کنترلرها را می‌دهد. دانلود و آپلود فایل‌ها را شما می‌توانید با استفاده از گزینه Stay Connected to the Internet و در حالت Rest Mode انجام دهید.

لازم به ذکر است که گزینه Keep Applications Suspended نیز مانع از بسته شدن بازی در حالت Rest Mode می‌شود و زمانی که کنسول خود را باز می‌کنید، مستقیماً وارد بازی می‌شوید. حال هنگامی که از این گزینه‌ها یکی را انتخاب نمودید، با نگه داشتن دکمه PS که بر روی کنترلر قرار گرفته است به بخش Power رفته و گزینه Enter Rest Mode را انتخاب نمایید. زمانی که این مراحل را به درستی انجام دهید، دستگاه پلی استیشن 4 شما پرو نارنجی خواهد شد.

نحوه افزایش عمر باتری کنترلر PS4 چگونه است؟

برای انجام این کار در ابتدا وارد تنظیمات اصلی شده و به بخش Devices بروید. حال با گزینه Controllers روبرو خواهید شد که باید آن را انتخاب کرده و روشنایی لایت بار کنترلر را کمی کاهش دهید. برای انجام این عمل شما باید عبارت Brightness of DUALSHOCK 4 Light Bar را برگزیده و گزینه Dim را انتخاب نمایید. برای عمر باتری کنترلر کنسول پلی استیشن 4 راهکار دیگری نیز وجود دارد. وارد منوی Power Saving Settings شوید و گزینه Set Time Until Controllers Turn Off انتخاب کنید.

طریقه استفاده کردن از هدفون یا هدست در کنسول پلی استیشن 4

معمولا بیش‌تر هدفون‌ها و هدست‌ها با جک 3.5 میلی‌متری که بر روی کنترلر قرار گرفته‌، فعال می‌گردند. این قابلیت برای شما فراهم است که خود انتخاب کنید، از طریق هدفون تمام صداها را بشنوید و یا تنها برای چت نمودن از آن استفاده کنید. برای انجام این کار دکمه PS تا زمانی نگه دارید که Quick Menu ظاهر گردد. حال با وارد شدن بر قسمت Sound/Devices گزینه Output to Headphones را زده و گزینه‌ای که می‌خواهید را انتخاب کنید.

استفاده کردن از هدفون در کنسول

حال اگر هدفونی که استفاده می‌کنید، از کابل صوتی اپتیکال برخوردار است، می‌تواند هدفون را به پورت Digital Out که در پشت دستگاه است متصل نمایید.

چگونه می‌توانیم بازی‌های پلی استیشن 4 را نصب کنیم؟

با توجه به محدودیت های حجمی و سرعتی اینترنت که در کشور ما وجود دارد و همچنین دانلود بازی ها کار هر کسی نیست. شما مشتریان عزیز میتوانید با مراجعه به فروشگاه نارسیس و یا سایت ABCFarsi نسبت به خرید و دانلود بازی های PS4 اقدام نمایید.

آیا می‌دانستید که اگر کنسول خود را در حالت Rest Mode قرار دهید، می‌توانید دانلود بازی‌ها را از راه دور نیز آغاز نمایید؟ برای انجام این عمل، در ابتدا وارد اپلیکیشن PlayStation App روی گوشی‌تان شوید و بر روی PlayStation Store بزنید و هنگامی که وارد سایت رسمی پلی استیشن شدید، در اکانت خود گزینه Download to your PS4 را انتخاب نمایید تا بازی دانلود گردد.

با اصطلاحات Cross-Buy، Cross-Save و Cross-Play آشنا شوید

اگر شما یک گیمر باشید حتما زمانی که وارد فروشگاه پلی استیشن شده‌اید، عبارت Cross-Buy، Cross-Save و Cross-Play را دیده‌اید که در کنار سایر بازی‌ها قرار دارد. اگر بازی که خریداری کرده‌اید از عبارت Cross Buy برخوردار باشد، این قابلیت برایتان فراهم است که بازی را در سایر کنسول‌های دیگر سونی نیز اجرا نمایید.

حال منظور از عبارت Cross Save این نیز انتقال داده فایل سیو بازی‌ها به پلتفرم‌های دیگر است. روبرو شدن با عبارت Cross Play هم نشان دهنده به تعامل پرداختن بازیکن‌های پلتفرم های متفاوت با یکدیگر است.

نحوه فعال سازی حالت Safe Mode در کنسول

در کنسول پلی استیشن 4 زمانی که قصد فعال‌سازی حالت Safe Mode را دارید، در وهله اول دستگاه خود را خاموش می‌کنید و بعد از آن باید به مدت 7 ثانیه دکمه power را نگه دارید و زمانی که دومین صدای بوق را شنیدید، وارد حالت Safe Mode بشوید. برای متصل نمودن کنترلر از کابل USB استفاده کرده تا زمانی که در حالت Safe Mode قرار دارید، بتوانید از آن استفاده کنید.

 

فعال سازی حالت Safe Mode

وقتی در حالت Safe Mode قرار گرفتید چندین گزینه همچون Initialise PS4، Default Settings، Rebuilding the Database برای شما نمایش داده شده و امکان دارد موجب پاک شدن اطلاعات کنسول شوند. بنابراین بهتر است تا وقتی که با مشکلات جدی روبرو نشدید وارد این حالت نگردید.

آپدیت کردن نرم افزار کنسول چگونه است؟

هنگامی که برای کنسول پلی استیشن آپدیت جدیدی آمد، کنسول خود اطلاع داده و می‌توانید آن را دانلود کنید. علاوه بر آن با وارد گشتن به تنظیمات کنسول می‌توانید به بخش System Software Update رفته و دستگاه را آپدیت کنید. حال اگر شما نتوانید به اینترنت متصل شده و آپدیت را دانلود کنید، از وبسایت پلی استیشن این کار را انجام داده و درون حافظه فلش ریخته و بعد از آن به کنسول انتقال دهید.

طریقه بررسی کردن مقدار فضای خالی روی هارد کنسول

برای این که بتوانید میزان فضای اشغال شده از هارد مشاهده کنید باید به بخش تنظیمات اصلی کنسول پلی استیشن 4 مراجعه کرده و به بخش System Storage Management بروید. اگر دیدید که کنسول از فضای کمی برخوردار می‎باشد در همین قسمت می‌توانید برخی از اطلاعات را پاک کنید. تنها لازم است که یکی از گزینه‌های نمایش داده شده را انتخاب و دکمه OPTIONS را بزنید. بعد از آن Delete را انتخاب کنید.

آشنایی با نحوه تغییر دادن هارد کنسول پلی استیشن 4

اگر میزان بازی و اطلاعات داخل کنسولتان بیش از حد اندازه بوده و تنها هارد موجود در دستگاه کافی نیست، می‌توانید هارد بزرگ‌تری خریداری کنید. فقط در این رابطه بهتر است توجه کنید که هارد خریداری شده شما باید 2.5 اینچی و از مدل SATA II بوده و از سرعت حداقل 5400 دور در دقیقه نیز برخوردار باشد. ضخامت هارد هم از 9.5 میلی‌متر بالاتر نرود. تعویض نمودن هارد نیز کار چندان مشکلی نیست و شما با یک پیچ گوشتی می‌توانید هارد را جدا کرده و هارد دیگری جای آن قرار دهید.

 

تغییر دادن هارد کنسول پلی استیشن 4

استفاده از هارد اکسترنال در کنسول پلی استیشن 4

زمانی که آپدیت جدید سونی یعنی 4.50 روی کار آمد، کمپانی سونی این امکان را برای کاربران فراهم کرد که بتوانند از هارد اکسترنال در کنسول استفاده نمایند. برای انجام این کار، کافی است هارد را به کنسول وصل کرده و در قسمت تنظیمات به بخش Devices بروید.

گزینه USB Storage Devices و بعد از آن گزینه Format as Extended Storage را برگزینید. حال اطلاعات و هر آنچه را که می‌خواهید را وارد هارد خود کنید. ضروری است که هارد شما از پورت USB 3.0 و حداقل فضای 250 گیگابایت و حداکثر فضای 8 ترابایت پیروی کند.

چگونه اطلاعات از کنسولی به کنسول دیگر بفرستیم؟

گاهی اوقات افراد با خرید کنسولی جدید دیگر قصد ندارند که از کنسول قدیمی خود استفاده کنند، حال به نظر شما اطلاعات را چگونه می‌شود انتقال داد؟

دیگر نیازی به خرید و نصب مجدد بازی‌ها نمی‌باشد. در کنسول پلی استیشن 4 این امکان فراهم است که هر دو کنسول را به وسیله کابل اترنت به هم و با یک روتر متصل نمایید و در کنسول جدید به بخش تنظیمات رفته و با مراجعه به منوی System گزینه Transfer Data from Another PS4 را بزنید و دستورات را طبق گفته کنسول ادامه دهید.

نحوه پیشگیری از افزایش دمای کنسول

گاهی اوقات این امکان وجود دارد که کنسول شما در هنگام فعالیت صدای زیادی تولید کرده و بسیار نیز داغ شود. اگر این اتفاق افتاد، بدانید که گرد و غبار بسیاری به داخل کنسول وارد گشته و عملکرد آن را دچار اشکال کرده است. برای خارج نمودن گرد و غبار از هوای فشرده استفاده کنید. در هنگام انجام این کار مراقب باشید زیرا در صورت اشتباه کوچکی خسارت جبران ناپذیری به دستگاه وارد میشود.

توصیه بر آن است به افراد متخصص این کار را بسپارید.

اگر این روش نیز کارساز نبود، باید کنسول خود را باز کنید و داخل آن را تمیز کنید که در این صورت گارانتی دستگاه باطل می‌شود. باز هم به شما توصیه می‌نماییم انجام این کار را به تعمیرکاران حرفه‌ای فروشگاه نارسیس بسپارید و از خدمات طلایی آنان نیز استفاده کنید.

پیشگیری از افزایش دمای کنسول

کدام اطلاعات از بازی‌ها در کنسول نمایش داده می‌شوند؟

کنسول پلی استیشن 4 امکان نمایش برخی از اطلاعات را نیز به کاربران داده است. اگر وارد آیکون بازی شوید و بعد از آن دکمه OPTIONS را بزنید، چند گزینه برای انتخاب در اختیار شما قرار دارد. عبارت Check for Update اطلاعاتی در رابطه با آپدیت بازی‌ها ارائه می‌نماید و گزینه Update History نیز جزئیات آپدیت اخیر بازی را نشان می‌دهد.
مشاهده تروفی‌های PS4 در کجا قابل انجام است؟

برای مشاهده نمودن لیستی از تروفی‌های خود، گزینه Trophies را در صفحه کنسول انتخاب کنید و بعد از آن بازی مورد نظر را برگزینید. اگر هم دوست دارید در رابطه با Hidden Trophy اطلاعات لازم را به دست آورید، گزینه را انتخاب کرده و دکمه مربع را فشار دهید.

حال اگر سونی تروفی‌های یک بازی را به لیست خود اضافه نکرده باشد، تروفی‌ها برای شما قابل مشاهده نخواهد بود. اما برای مشاهده لیست تروفی‌ها باید تیک گزینه Connect to the Internet این را در بخش Network بردارید. گزینه View Trophy Information Saved on PS4 به شما اجازه مشاهده لیست کامل تروفی‌ها را خواهد داد.

استریم نمودن بازی‌های پلی استیشن 4 با این روش‌ها

برای این که بتوانید بازی‌های کنسول خود را استریم کنید، در وهله اول دکمه Share را انتخاب کنید تا در نهایت منوی اشتراک گذاری را ببینید. حال گزینه Broadcast Gameplay که در منوی ظاهر شده نشان داده می‌شود را برگزینید. اکنون برای استریم بازی‌ها، نیاز است که حتما با اکانت‌هایی همچون یوتیوب یا Twitch وارد شوید.

استریم نمودن بازی‌های پلی استیشن 4

نحوه کار با دکمه Share را بیاموزید

در کنسول پلی استیشن 4 دکمه Share به جهت اشتراک گذاری تعبیه گشته است. اگر این دکمه را چند ثانیه نگه دارید، دستگاه از صفحه مورد نظر اسکرین شات گرفته و آن را ذخیره می‌نماید. اگر می‌خواهید به سرعت از بازی خود اسکرین بگیرید می‌توانید، وارد تنظیمات Sharing and Broadcast Settings شده و عبارت SHARE Button Control Type را انتخاب کنید. حالت Standard به حالت پیش فرض گفته می‌شود و در حالت Easy Screenshots اگر فقط یک‌بار دکمه SHARE را فشار دهید، به سرعت می‌توانید اسکرین شات بگیرید.

آیا می‌توان از ویژگی Remote Play استفاده کرد؟

برای اینکه از قابلیت و ویژگی‌های Remote Play در کنسول خود استفاده نمایید، باید دستگاه خود را به آخرین نسخه عرضه شده آپدیت کنید. علاوه بر آن نصب اپلیکیشن PS4 Link نیز ضروری است. حال در کنسول PlayStation 4 به بخش Remote Play Connection Settings بروید که در تنظیمات اصلی قرار داشته و با انتخاب گزینه Add Device یک کد 8 رقمی دریافت نمایید. با وارد کردن کد در کنسول ویتا می‌توانید بازی‌های دستگاه را بر روی نمایشگر ویتا استریم کنید.

پشتیبانی کرده پلی استیشن 4 از رزولوشن 4K

لازم است این نکته را بدانید که پلی استیشن 4 اسلیم و همین‌طور کنسول‌های پلی استیشن 4 از رزولوشن 1080P پشتیبانی می‎نمایند. حال اگر این کنسول‌ها به یک تلویزیون 4K که از قابلیت HDR بهره می‌برد، متصل نمایید، کیفیت بصری بازی به شدت بهبود پیدا خواهد کرد. لازم به ذکر است که کنسول PS4 Pro نیز از رزولوشن 4K پشتیبانی کرده و با نمایشگر 4K می‌توانید تجربه یک بازی واقعی را حس کنید.

اجرای CD و DVD در کنسول پلی استیشن 4

کنسول پلی استیشن 4 قابلیت این را دارد که فیلم‌های DVD را با کیفیت HD اجرا نماید اما از CD پشتیبانی نکرده و شما می‌توانید آن‌ها را در یک فلش ریخته و بعد در کنسول اجرا کنید.

آیا کنسول پلی استیشن 4 بازی‌های نسل قبل را نیز اجرا می‌کند؟

شما نمی‌توانید دیسک بازی‌های پلی استیشن 2 و پلی استیشن 3 را درون PlayStation 4 قرار داده و آن‌ها را اجرا نمایید، اما سونی سرویس PlayStation Now را به کاربران خود ارائه داده است تا با استفاده از آن و پرداخت حق اشتراک به بازی‌های پلی استیشن 3 نیز دسترسی داشته باشند.

اجرای بازی‌های نسل قبل

استفاده کردن از PS4 به عنوان یک مدیا سرور

این امکان برای شما کاربران عزیز فراهم است که بتوانید با نصب اپلیکیشن Media Player بر روی کنسول خود، فیلم و سریال‌های مورد علاقه خود را تماشا کنید. اپلیکیشن Universal Media Player را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده و در سرور خانگی، پوشه فیلم‌ها را به اشتراک بگذارید. حال دیگر می‌توانید فیلم‌های خود را بر روی کنسول استریم کنید، البته با به کارگیری اپلیکیشن Media Player.

چگونه یوزرنیم اکانت PSN را تغییر دهیم؟

خیلی از کاربران این سوال را پرسیده‌اند که چگونه می‌توان یوزرنیم اکانت PSN را تغییر داد؟ متاسفانه باید بگوییم که همچین قابلیتی در پلی استیشن به کاربر داده نشده و شما باید در انتخاب رمز خود نهایت دقت را داشته باشید. ولی اگر در قسمت تنظیمات وارد بخش PlayStation Network/Account Management شوید و گزینه Privacy Settings را انتخاب کنید می‌توانید، نام نمایشی خود را تغییر دهید.

نکته بسیار مهم: این است اگر اکانت بازی خود را از فروشگاه نارسیس تهیه فرموده اید به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید زیرا بازی شما از حالت گارانتی خارج میشود.

آیا برای انجام بازی‌های آنلاین به اشتراک نیاز است؟

اگر می‌خواهید در کنسول پلی استیشن 4 به بازی آنلاین بپردازید، حتما باید اکانت PlayStation Plus را داشته باشید. برای خرید اشتراک از طریق کارشناسان ما اقدام نمایید. کاربران PS Plus امکان آنلاین بازی کردن و 10 گیگابایت فضای ذخیره آنلاین برای سیو ها و ویدیو ها و تصاویر خود را دارد.

توجه: تمام عواقب انجام این آموزش بر عهده خود کاربر می‌باشد.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه