تنظیمات کنسول پلی استیشن 5 به همراه بررسی نکات مهم آن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پلی استیشن 5 کنسولی است که به تازگی عرضه شده است و طرفداران بسیار زیادی دارد؛ در این مطالب قصد داریم شما را با برخی از تنظیمات این کنسول ها که ممکن است اطلاعی از آن ها نداشته باشید، آشنا کنیم.

تنظیمات کنسول پلی استیشن 5

شناختن این تنظیمات و نکات می تواند به بهتر بازی کردن شما کمک کند.

دوال سنس

اولین نکته مربوط به تنظیمات کنسول پلی استیشن 5، دوال سنس می باشد؛ مشاهده شده است که برخی کاربران از کنترلر دوال سنس برای صحبت کردن با دوستان شان بهره می گیرند که این کار پیشنهاد نمی شود.

 

داخل دوال سنس میکروفونی قرار دارد که می توانید با استفاده از آن، صحبت کنید؛ اما اگر از این میکروفون داخلی استفاده کنید، میزان لرزش کنترلر یا همان دسته تا حد بسیار زیادی پایین می آید و تریگر های تطبیق پذیر نیز ضعیف تر خواهند شد.

این موارد یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین ویژگی های دوال سنس می باشند و پیشنهاد ما به شما برای صحبت کردن با دوستان تان این است که از یک میکروفون خارجی استفاده کنید تا بتوانید نهایت بهره را از کنترلر ببرید.

تنظیمات دیگری که برای کنترلر دوال سنس وجود دارد، خاموش شدن پس از بی کار بودن است؛ در حالت عادی، کنترلر دوال سنس تحت هیچ شرایطی خاموش نمی شود حتی اگر 3 روز بی کار باشد. اما شما می توانید برای صرفه جویی در مصرف باتری، به تنظیمات کنترلر بروید و آن را به گونه ای تنظیم کنید که بعد از 10، 30 یا 60 دقیقه بی کار بودن، خاموش شود.

 

دکمه پلی استیشن (Play Station)

دکمه پلی استیشن به شما کمک می کند که به Home بروید؛ اگر این دکمه را برای مدت کوتاهی نگه دارید، منوی کنترل سنتر در پلی استیشن 5 به نمایش در خواهد آمد. اما اگر آن را برای مدت نسبتا طولانی تری نگه دارید، به صورت مستقیم به Home خواهید رفت.

دکمه Create

شما قادر هستید تا در تنظیمات، عملکرد دکمه Create را تغییر دهید؛ برای مثال می توانید با استفاده از این دکمه، اسکرین شات بگیرید یا حتی ویدیو ضبط کنید. حتی شما می توانید تعیین کنید که مدت زمان گیم پلی که در حال ضبطش هستید، چه مقدار باشد. شما می توانید به مدت 1 ساعت، گیم پلی ضبط کنید که در نوع خود، ویژگی بسیار جالبی است.

 

درجه سختی بازی، حالت های گرافیکی و حرکت دوربین

ممکن است تنظیم کردن درجه سختی بازی، حالت های گرافیکی و حرکت دوربین در بازی ها به صورت مستقل خسته شده باشید و بخواهید که تنظیماتی را به صورت واحد، برای تمامی بازی ها داشته باشید.

شما می توانید این کار را با استفاده از Game Presets در قسمت Saved Data and Game/App انجام دهید و درجه سختی بازی، حالت های گرافیکی و حرکت دوربین را به صورت کلی برای تمامی بازی ها، تنظیم کنید.

مدت بازی های انجام شده در کنسول پلی استیشن 5

شما می توانید شکل آواتار را انتخاب کنید و با مراجعه به Home Screen > Profile > Games مدت زمانی که برای بازی کردن بازی های مختلف صرف کردید را مشاهده کنید؛ حتی می توانید با مراجعه به این قسمت، میزان تکمیل کردن بازی های تان را نیز مشاهده کنید و در صورتی که دوستان تان بخواهند، مدت زمان بازی کردن آن ها را هم ببینید.

اعلانیه های کنسول پلی استیشن 5

اعلانیه های کنسول پلی استیشن 5 در حالت عادی و به صورت پیشفرض، هنگام اجرا کردن بازی، ویدیو و برنامه غیر فعال هستند که شما می توانید اعلانیه هایی که علاقه دارید را از حالت غیر فعال در بیاورید و آن ها را فعال کنید.

لو رفتن داستان بازی

اگر مخالف اسپویل یا لو رفتن داستان بازی هستید، می توانید با مراجعه به تنظیمات و قسمت Saved Data and App، گزینه Spoilers Warnings را تغییر دهید و از مواجه شدن با قسمت هایی از بازی که هنوز به آن نرسیده اید، جلوگیری کنید.

ممکن است دوستان PSN شما برای تان اسکرین هایی از بازی ها را ارسال کنند که هنوز به آن قسمت ها نرسیده اید و به نوعی داستان بازی لو خواهد رفت، می توانید با تنظیم کردن قسمتی که گفته شد، از دیدن آن جلوگیری کنید.

 

تمام مسئولیت انجام این آموزش به عهده خواننده این مطلب می باشد و فروشگاه ABC farsi هیچگونه مسئولیتی در قبال خرابی کنسول و بازی شما ندارد.

 

محصولات مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیر سایت
ارسال دیدگاه