قیمت playstation4 و 6 ویژگی این کنسول

در عصر امروز کمتر کسی است که کنسول بازی پلی‌استیشن ساخت شرکت بزرگ سونی را نشناسد! نسل هشتم این کنسول با نام قیمت playstation4 اولین‌بار در سال 2013 معرفی شد و جزئیات مربوط به آن و دسته جدید Doal Shock 4  و دوربین PlayStation 4 Eye جدید با دو لنز 1280*800 پیکسل و فوکوس 2.0 F با 85 درجه زاویه دید و چهار میکروفون رونمایی شد، اما خود کنسول در این کنفرانس نشان داده نشد. این کنسول برای رقابت با XBOX One طراحی شده بود.

در این مقاله قصد داریم 6 قابلیت این کنسول را که می‌توانند بر قیمت PlayStation 4 نیز تأثیر گذارد را بررسی کنیم.

شارژ کنترلر Dualshock 4 با موبایل

کنترل دول‌شاک 4 سونی یک لایت بار در جلوی دسته دارد که علی‌رغم حس خوبی که به کاربر می‌دهد شارژ زیادی مصرف می‌کند و طراحی خاص آن‌یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت قیمت playstation4  نیز است. اما نکته مثبت اینجاست که پورت این کنترلر از نوع Micro USB است و با هر منبع انرژی USB می‌‌توانید باطری کنترلر خود را شارژ کنید، حتی شارژر موبایل هم برای شارژ باطری این دسته قابل‌استفاده است.

اما اگر قصد ذخیره باطری را دارید راهکار دیگری هم وجود دارد. در حال حاضر امکان خاموش‌کردن این لایت بار وجود ندارد اما می‌توانید با کم کردن نور آن هم در مصرف باطری صرفه‌جویی کنید و هم هنگام بازی در شب جلوی اذیت شدن چشم‌ها را بگیرید. برای کاهش میزان روشنایی کافی است وارد تنظیمات اصلی کنسول بازی شده و از قسمت Device ، گزینه Brightness of Dualshock4 Light Bar  را انتخاب و میزان نور را بسته به نیاز خود روی معمولی یا کم‌نور ذخیره کنید.

 

اتصال به تلویزیون

همان‌طور که ابتدای کار ذکر شد این کنسول رقیب کنسول ایکس‌باکس وان بوده و از نظر قیمت قیمت playstation4 و XBOX One هر دو بعد از شیوع ویروس کرونا دچار افزایش قیمت شدند. خوب است بدانید PlayStation 4 نیز می‌تواند مانند ایکس‌باکس تلویزیون را خاموش یا روشن کند و بلعکس. برای این کار کافی است در منوی تنظیمات کنسول Enable HDMI Device Link را فعال کنید؛ یادتان باشد این ویژگی در تلویزیون‌های جدید و مخصوصاً تلویزیون‌های خود سونی قابل‌اجرا است.  قابلیت دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که کنترلر تلویزیون علاوه بر روشن کردن دستگاه می‌تواند منوهای کنسول را نیز کنترل کند.

تایپ کردن

استفاده از صفحه‌کلید کنسول قیمت playstation4 سخت است ازاین‌رو با استفاده از نرم‌افزار پلی‌استیشن موبایل می‌توانیم گوشی و کنسول را به هم متصل کرده و از صفحه کید گوشی به‌عنوان صفحه‌کلید کنسول استفاده کنیم و برای پیام دادن به دوستانمان داخل بازی یا واردکردن نام کاربری و … دیگر مشکلی نداشته باشیم. این نرم‌افزار برای کنترل بخش‌های دیگر کنسول بازی نیز کاربرد دارد و محدود به کیبورد نیست.

برای فعال‌سازی کافی است به قسمت تنظیمات کنسول رفته و به PlayStation App Connection Settings  رفته، Add Device را زده و کد ارسالی از نرم‌افزار را وارد می‌کنید.

راه دیگری که برای تایپ کردن می‌توان استفاده کرد، استفاده از حسگر حرکتی کنترلر دوال شاک 4 هست؛ برای این کار لازم است در هرجایی که نیاز به تایپ کردن داشتید، یک‌بار آنالوگ سمت راست را فشار دهید تا نشانگر روی صفحه با حسگر هماهنگ شود، حالا با حرکت‌دادن کنترلر، نشانگر هم حرکت می‌کند و خیلی سریع در بین کلیدهای تایپ حرکت می‌کنید و هرچه بخواهید می‌توانید به‌سادگی تایپ کنید.

 

خرید بازی‌های playstation4

دارندگان کنسول PlayStation 4 میتوانند بازی های خود را به قیمتی بسیار ارزانتر از نسخه فیزیکی از فروشگاه ABC Farsi بخرند. مزیت این خرید شامل کاهش زمان لودینگ بازی ها و عدم آسیب رسیدن به لنز دستگاه است. شما میتوانید با ارسال دستگاه خود به فروشگاه نارسیس واقع در استان اصفهان بازی های خود را سفارش دهید و پس انجام نصب بازی ها آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

علاوه بر این می‌توانید با این ویژگی به‌صورت آنلاین با دوستانتان بازی کنید، یادتان باشد که .شاید بتوان گفت خرید بازی نیز جزو عوامل بالارفتن قیمت قیمت playstation4 محسوب شود.

خاموش‌کردن کنسول playstation4

گاهی پیش می‌آید در عملکرد کنسول مشکلی به وجود بیاید در این حالت می‌توانیم قبل از هر کاری یکبار دستگاه را خاموش و از دوباره راه‌اندازی کنیم، با این کار برخی از مشکلات نرم‌افزاری دستگاه حل می‌شود. در  قیمت playstation4 باید 10 ثانیه کلید پاور را نگه داریم تا کنسول کامل خاموش شود، این روند در PlaytSation 3 این مدت‌زمان 3 ثانیه بوده است. حواستان باشد بعد از خاموش‌کردن کامل راه‌اندازی دستگاه کمی بیشتر از حالت معمولی طول می‌کشد.

خوب است بدانید درقیمت playstation4 تنظیمی اتفاق افتاده است که می‌توانید دسته کنسول را حتی وقتی کنسول خاموش است توسط خود کنسول شارژ کنید! در این حالت کنسول و بعد از خاموشی تا 3 ساعت برق موردنیاز پورت‌های USB را تأمین کرده و می‌توانید دسته کنترلر خود را شارژ کنید.

برای فعال‌سازی این قابلیت کافی است به power save setting رفته و Set Function Available in Rest Mood را فعال کنید.

اگر کنترلرهای شما در عملکرد خود دچار مشکل شدند یا به کنسول متصل نشدند سونی یک ریست سخت‌افزاری نیز در اختیار شما قرار داده است که کافی است یک سوزن یا هر وسیله دیگری که مانند سوزن باشد را برداشته در حفره موجود زیر دسته و بغل پیچ‌ها کنید با این کار حافظه داخلی کنترلر را پاک می‌کنید.

 

هارد دیسک PlayStation 4

حجم هارد قیمت playstation4 از آن قابلیت‌هایی است که تأثیر زیادی بر قیمت  playstation4 داشته است ظرفیت این هارد تنوع خیلی بالایی دارد.

اما با اینکه ظرفیت هارد کنسول افزایش‌یافته این کار می‌تواند باعث پرشدن هارد شما شود، برای جلوگیری از این اتفاق کافی است وارد حساب کاربری خودتان شوید و بازی ها و مدیاهایی که نیاز ندارید را پاک کنید

 قیمت playstation4

عوامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ذکر شده بخشی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت قیمت playstation4 بود و بخشی نیز به تغییرات نرخ ارز و میزان عرضه کنسول در بازار برمی‌گردد. نکته موردتوجه این است که با روی کار آمدن کنسول‌های جدید این کنسول‌ها دچار افت قیمت می‌شوند و همین‌طور امکان خرید این دستگاه‌ها به‌صورت قسطی نیز وجود دارد.

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

مدیر سایت
ارسال دیدگاه