معرفی برترین قابلیت ها و ویژگی های کنسول PS5 و بررسی آن ها

مقدمه

بالاخره بعد از مدت‌ها حرف و حدیث کنسول PS5 که یک محصول بی نظیر از شرکت سونی است منتشر شد و انتظار هواداران این شرکت قدرتمند به سر رسید . طبق گفته‌های سونی این کنسول جذاب امکانات زیادی مانند بازخورد هپتیک ، دسته مخصوص Dual Sense و صدای 3 D دارد . اما به غیر از این امکانات ، قابلیت های فراوان دیگری نیز در این کنسول گنجانده شده است که هر یک از آن‌ها امکانات شگفت انگیزی هستند.

قابلیت های PS5

ممکن است تا کنون حتی اسم برخی از این قابلیت‌ها هم به گوشتان نخورده باشد . اما برای داشتن یک تجربه بی نظیر از این کنسول ، باید قابلیت‌های آن را هم بدانید . اکنون که این دستگاه بازی معرفی شده و در سایت‌ها و فروشگاه‌ها نیز موجود است ، زمان خوبی برای بررسی دقیق قابلیت های این کنسول می‌باشد . در مطلبی که هم اکنون در حال مطالعه آن هستید 10 نکته درباره نوشته ایم که احتمالا بیشتر شما از آن خبر نداشته‌اید . چه چیز بهتر از این که با خریدن این کنسول تمام قابلیت های آن را تست کنید . 

استند کنسول PS5 از آن جدا می شود:

شما در کنسول PS5 می توانید استندی که برای ایستاده نگه داشتن دستگاه در آن تعبیه شده است را از آن جدا کنید . در حالی که همچین امکانی در کنسول بازی XBOX Series X وجود ندارد . هنگامی که این کنسول به دست شما می رسد استند آن روی کنسول نصب شده است . در بعضی مواقع ممکن است ایستاده گذاشتن کنسول روی میز تلویزیون شما جلوه بدی داشته باشد ، مخصوصا اگر اندازه بزرگ این کنسول را در نظر بگیریم .

با این حال شما می توانید این استند را به کنسول PS5 متصل کنید و آن را در حالت افقی نیز قرار دهید . این کار تنها پنج دقیقه وقت شما را می‌گیرد .

می توانید از دسته PS4 استفاده کنید:

سونی قبل از رونمایی این کنسول ، به این مورد اشاره کرده بود که کنسول بازی جدید این شرکت از دسته های قدیمی PS4 پشتیبانی

نمی کند . اما شما می توانید هنگام اجرای بازی های Backwards Compatible پلی استیشن 4 روی این کنسول جدید از این دسته ها استفاده کنید .

برای همین بهتر است که حالا حالا ها دسته های PS4 خود را نگه دارید . مخصوصا وقتی که نمی‌توانید یک دسته جدید برای PS5  خود بگیرید . شما می توانید از دسته های پلی استیشن 4 ، در بازی های گروهی قدیمی استفاده کنید .

بهینه کردن بازی های PS4 با استفاده از قابلیت GAME BOOSER :

یکی دیگر از قابلیت های جذاب این کنسول ، قابلیت GAME BOOSTER  آن است . این قابلیت در اکس باکس سری ایکس هم وجود دارد . سونی به کمک این قابلیت می تواند بدون استفاده از هرگونه ویرایش از طرف سازنده بازی های Backwards Compatible کنسول PS4 را ریمستر کرده و ویژگی های آن را بهتر کند.

قابلیت Game Booster  باعث افزایش FPS و همین طور افزایش رزولوشن تصویر و کاهش زمان لودینگ می شود . حتی کاربران می توانند با استفاده از این ویژگی ، از برخی ویژگی های تجربه کاربری پلی استیشن 5 هم بهره ببرند . در کل این قابلیت بهانه ای عالی برای تجربه بازی های قدیمی به صورت بهینه شده است . مخصوصا در زمان هایی که انتشار بازی های جدید کاهش یافته است .

یکی دیگر از قابلیت های کنسول PS5 ، امکان بازی کردن بازی های PS4به صورت از راه دور می باشد .این قابلیت Remote Play  نام دارد . یکی از راحت ترین راه ها برای بازی کردن ، دانلود بازی از فروشگاه آنلاین پلی‌استیشن است ،  اما این کار باعث پر شدن حافظه SSD می شود . برای حل این مشکل یک راه حل بسیار ساده وجود دارد آن هم استفاده Remote Play  است . برای ان که از این قابلیت استفاده کنید ، باید PS4  خود را روشن کنید و به شبکه وای فایی که PS5 شما هم به آن وصل است ، متصل شوید ، از این طریق می توانید

بازی هایی که قابلیت Backwards Compatibility را پشتیبانی می کنند ، بدون پر شدن حافظه SSD بازی کنید .

با نصب انتخابی ، مستقیما به بخش خوب بازی بروید :

زمانی که شرکت سونی ، شروع به ارائه اطلاعات در ارتباط با پلی استیشن 5 کرد ، طراح ارشد این کمپانی تایید کرد که کاربران می توانند تنها بخشی از یک بازی را به انتخاب خود نصب کنند . این قابلیت به کاربران این اجازه را می دهد تا فضای دستگاه خود را مدیریت کنند ، همچنین فضای بالای بعضی از بازی ها را نیز کاهش می دهد . البته برخی از بازی های کنسول نسل قبل سونی هم از این قابلیت بهره مند بودند اما در کنسول PS5  دسترسی به این اطلاعات بسیار دقیق تر می باشد . در کنسول نسل پنج سونی می توان بخشی از یک برنامه را حذف کرد و قسمتی از آن را باقی گذاشت . این قابلیت PS5 پیش از انتشار آن تایید شده بود .

قابلیت شخصی سازی کنسول PS5 :

مدیر عامل بخش طراحی پلی استیشن 5 در طی خبری اعلام کرد که کاربران می توانند پنل های سفید براق PS5 را جدا کرده و به جای

آن ها از پنل های شخصی سازی شده استفاده کنند . در پی این خبر شرکت سونی بازار داغی برای عرضه این مدل از پنل ها راه افتاد . به شما پیشنهاد می کنیم تا زمانی که شرکت سونی این مدل از پنل ها را وارد بازار نکرده است ، از خرید آن خودداری کنید .

امکان چت کردن بدون هدست در کنسول PS5  :

یکی از جذاب ترین قسمت های این کنسول ، دسته های آن است که دوال سنس نام دارد . این دسته ها مجهز به یک میکروفون داخلی هستند که امکان مکالمه با دوستان در چت های گروهی را به شما می دهد . شما با استفاده از این دسته ها ، دیگر احتیاجی به هدست های خارجی ندارید . این میکروفون قابلیت جدا کردن صدای محیط را نیز دارد و حتی کسانی که در بازی شرکت نمی‌کنند هم می توانند با استفاده از این میکروفون ، به صحبت کردن با دوستان خود مشغول شوند .

با کنسول PS5 مستقیما به قسمت خاصی از بازی بروید:

یکی از مشکلاتی که اکثر گیمر ها با آن دست و پنجه نرم می کنند ، قسمت های به درد نخور و اضافه بازی ها است . کنسول PS5 در زمان انتشار خود از قابلیت جدیدی به نام PS5 Activities رونمایی کرد .با این قابلیت کاربران قادر خواهند بود تا از منوی بازی ، مستقیما به بخش خاصی از آن بروند و از بازی لذت ببرند . سارک سرنی در ارتباط با این قابلیت گفت:

سرور های بازی های چند نفره با سرعت بسیار بالایی در حال فعالیت هستند . هنگامی  که شما در بازی های چند نفره ماموریت هایی را پشت سر می گذارید ، تمام اطلاعات آن ها در دستگاه ذخیره می شوند و شما به کمک آن اطلاعات می توانید مستقیما به بخش خاصی از بازی مراجعه کنید .

دکمه Create :

این دکمه در دسته کنسول جدید سونی ، جایگزین دکمه Share در دسته PS4 شده است . با کمک این دکمه کاربران می توانند

دستاورد های مهم بازی کردن خود را با بقیه کاربران هم به اشتراک بگذارند . شما با استفاده از این دکمه می توانید تجربیات خود را با بقیه کاربران به اشتراک بگذارید و هم چنین از تجربه آن ها نیز بهره‌مند شوید . هم چنین این دکمه برای تولید محتوای ویدئویی نیز استفاده

می شود .

نوار نورانی DualSense :

یکی دیگر از قابلیت های کنترلر  کنسول PS5 ،نوار نورانی آن است ، این نوار اطلاعات بسیار زیادی را به شما می دهد . شما حین بازی می توانید با استفاده از این پنل وضعیت خودتان را در بازی بفهمید ، می توانید متوجه شوید که در بازی ، بازیکن چندم هستید . هم چنین با استفاده از این امکان می توانید متوجه شوید که کدام دسته بازی کار نمی‌کند ، بازیکن شماره سه کیست و یا حتی کسی که مرتبا دکمه PSرا فشار

می دهد کیست . تمامی این قابلیت های شگفت انگیز ، درون این دسته بازی نهفته شده است .

مطلب آخر:

همان‌طور که در بالا مشاهده کردید ، کنسول جدید سونی از امکانات بسیار زیادی بهره می برد که بسیاری از آن ها ناشناخته بودند . این کنسول بعد از انتشار ، با استقبال فوق العاده ای روبه رو شد . این کنسول به تازگی وارد بازار ایران شده است .

تمام مسئولیت انجام این آموزش به عهده خواننده این مطلب می باشد و فروشگاه ABC farsi هیچگونه مسئولیتی در قبال خرابی کنسول و بازی شما ندارد.

محصولات مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه