ویرایش گیمرتگ حساب XBOX راهنمای کامل و سریع

تغییر گیمرتگ حساب XBOX یکی از جذاب‌ترین ویرایش‌ها در دنیای مجازی کنسول‌ها است که بدون شک هر گیمری باید آن را بلد باشد. گیمرتگ همان خود فانتزی شما در دنیای XBOX است. در مجموع گیمرتگ شما از دو بخش اطلاعات اجباری و اختیاری تشکیل شده است. نام مستعار یا یوزر شما که به انتخاب شما در بخش ثبت می‌شود و انتخاب آواتار و کمی بیوگرافی درباره شخصیت فانتزی شما، دو بخش  اطلاعات گیمرتگ یا برچسب بازی را شکل می‌دهند. درواقع دیگر دوستان یا رقبای شما در دنیای ایکس‌باکس شما را با کمک گیمرتگ دنبال می‌کنند.گیمرتگ شما به‌عنوان نمایه در حساب کاربری شما است  ویرایش گیمرتگ باعث تغییری در سوابق، اجیومنت‌ها و فایل‌های ذخیره‌ شده در حساب شما نمی‌شود.

لیکن این باعث نمی‌شود انتخاب گیمرتگ بدون قاعده باشد. گیمرتگ  شما  می‌تواند تا ۱۲ کاراکتر باشد و باید از انتخاب واژه‌هایی که معنای زشت و اهانت کننده دارند، پرهیز کنید. بااین‌وجود وسوسه تغییر گیمرتگ به خصوص بعد از مدتی آشنایی با گیمرتگ‌های جذاب دیگران و البته پیدا کردن مانیفست شخصیت فانتزی خودتان در ماجراجویی‌های ایکس باکس دست از سر شما بر نخواهد داشت. این راهنما پایانی بر وسوسه تغییر گیمرتگ در ایکس‌باکس است.

روش گام‌به‌گام ویرایش گیمرتگ را در XBOX One و ایکس‌باکس سری X|S

گیمرتگ شما از طریق کنسول و انجام مراحل زیر قابل ویرایش است.

گام اول، با فشردن دکمهٔ راهنما (Guide) روی دسته بازی، وارد منوی اصلی ایکس‌باکس شوید.

گام دوم، ابتدا My Profile و از فهرست Customize Profile را انتخاب کنید.

گام سوم، حال می‌توانید  گیمرتگ خود را انتخاب کنید. بخش انتخاب گیمرتگ جدید همان جایی است که به شما فرصت می‌دهد تا با نامی جدید رقبای خود را به چالش دعوت کنید.

می‌توانید به‌سرعت نام انتخابی خود را تایپ کنید و با فشردن کلید A آن را ثبت کنید. البته امکان دارد این نام قبلاً انتخاب شده باشد و با پیام این نام در دسترس نیست، نام متفاوتی را امتحان کنید، روبه‌رو شوید. در این‌صورت باید یک گیمرتگ جدید انتخاب و ثبت کنید. ولی این کار برای بار دوم رایگان نخواهد بود پس فرصت مطالعه روش‌های انتخاب بهترین گیمرتگ را از دست ندهید.

گام چهارم، در نهایت با انتخاب Claim It شما صاحب گیمرتگ جدید خواهید شد.

روش گام‌به‌گام تغییر گیمرتگ از حساب مایکروسافت

گاهی ممکن است به کنسول دسترسی نداشته باشید و اینجاست که برای تغییر گیمرتگ می‌توانید از طریق سایت به صورت نیز آفلاین گیمرتگ را تغییر دهید.

گام اول، از طریق آدرس زیر به بخش ویرایش گیمرتگ وارد شوید.

https://social.xbox.com/en-us/ChangeGamertag

در صورت نیاز باید یوزر و پسورد خود را در این مرحله وارد کنید.

گام دوم، با ثبت گیمرتگ جدید و تأیید Check Availability، سیستم وضعیت و سابقه گیمرتگ پیشنهادی شما را چک می‌کند و در صورت نبود مشکلی تغییر گیمرتگ شما با کمک وب‌سایت XBOX با موفقیت انجام ‌می‌شود.

روش گام‌به‌گام ویرایش گیمرتگ با استفاده از ویندوز ۱۰

گیمرتگ با استفاده از برنامه ایکس‌باکس در ویندوز ۱۰ نیز قابل تغییر است.

گام اول، بعد از ورود به حساب کاربری خود از طریق برنامه ایکس‌باکس، گیمرتگ خود را انتخاب کنید.

گام دوم، در زیر نام پروفایل شما و از طریق مسیر زیر وارد بخش ویرایش گیمرتگ شوید.

 Customize > Change Gamertag

گام سوم، گیمرتگ جدید خود را وارد کنید و با کمک گزینه Check Availability صحت‌سنجی خود را تکمیل کنید. اگر مشکلی در انتخاب نام شما باشد با انتخاب Claim It گیمرتگ شما ثبت خواهد شد.

نکات مهم در تغییر:

  • مایکروسافت یک‌بار به شما اجازه ویرایش گیمرتگ را به‌صورت رایگان می‌دهد و موارد بعدی ویرایش با کسر مبلغی از حسابتان همراه خواهد شد. درواقع بعد از ثبت گیمرتگ جدید در صورت نیاز اطلاعات پرداخت هزینه اضافی را خواهید دید.
  • شما می‌توانید از گیمرتگ‌های جذاب و قدیمی نیز استفاده کنید. هر چند که مایکروسافت با افزودن یک هشتگ و یک عدد تصادفی باعث می‌شود که گیمرتگ شما همچنان یونیک و یکه بماند.
  • استفاده از حروف لاتین، حروف زبان‌های شرق دور و حتی بعضی از علایم مخصوص نیز در ساختن گیمرتگ‌ها نیز مجاز است.
  • بعد از تغییر گیمرتگ تنها کاری که باید انجام دهید اطلاع به دوستان و رقبای شما است هر چند شبکه ایکس‌باکس به صورت خودکار یوزرها را بروزرسانی می‌کند.

به جرات می‌توان گفت انتخاب گیمرتگ یک هنر است. گیمرتگ نه تنها اسرار بیشتری از چهره پشت پروفایل رابر ملا می‌کند؛ بلکه با انتخاب یک گیمرتگ آهنگین و خاص می‌تواند باعث شهرت چشمگیری برای شما شود؛ پس چرا نگاهی به روش‌های انتخاب بهترین گیمرتگ نمی‌اندازید.

اگرچه نارسیس این آموزش را بر مبنای اطلاعات دقیق و آزمون شده مهیا کرده؛ ولی مسئولیت استفاده از این آموزش به‌طور کامل عهده کاربر می‌باشد.

تمام مسئولیت انجام این آموزش به عهده خواننده این مطلب می باشد و فروشگاه ABC farsi هیچگونه مسئولیتی در قبال خرابی کنسول و بازی شما ندارد.

محصولات مرتبط :

آموزش های مرتبط :

  • بازی های ماه ژانویه ۲۰۲۱ سرویس PS Now مشخص شدند
  • راه اندازی و استفاده از سرویس های اشتراکی استریم در پلی استیشن 5

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه