چطور در ایکس باکس وان از ماوس و کیبورد استفاده کنیم؟

استفاد از ماوس و کیبوردی با رابط USB می تواند از طریق کنترل منوها و بازی ها تجربه جذابی را از بازی با کنسول ایکس باکس وان در اختیار شما قرار دهد.

البته لازم به ذکر است که تنها برخی از بازی ها و برنامه های کاربردی از قابلیت پشتیبانی از ماوس و کیبورد برخوردار می باشند و امکان استفاده از کیبورد و ماوس در تمامی بازی ها برای شما وجود نخواهد داشت. به نوعی فعالسازی این قابلیت بایستی از سوی شرکت سازنده بازی و برنامه مورد نظر انجام گردد.

قابلیت پشتیبانی از ماوس

در صورتی که قصد استفاده از ماوس را در کنسول ایکس باکس وان داشته باشید تنها امکان انتخاب بازی ها یا برنامه های کاربردی برای شما وجود خواهد داشت. به منظور بررسی برخورداری بازی یا برنامه مورد نظر از قابلیت پشتیبانی از ماوس تنها نیاز است که پس از ورود به آن، اقدام به تست نمایید.

برای آن که ماوس خود را تنظیم و پیکربندی کنید بایستی ابتدا به منوی Settings ایکس‌باکس وان رفته و پس از آن بر روی گزینه Kinect & Devices کلیک کنید. اکنون شما قادر به تنظیم سرعت ماموس و نیز جابجایی عملکرد دکمه های چپ و راست خواهید بود.

 لازم به ذکر است که امکان استفاده از ماوس در صفحه هوم یا رابط کاربری خود کنسول برای شما وجود نخواهد داشت و برای کار کردن با ماوس بایستی وارد Dashboard خود شوید.

از سویی به دلیل عدم پشتیبانی از ماوس توسط صفحه تنظیمات نیاز است که کنترلرهای خود ایکس باکس را به منظور پیکربندی و تنظیم ماوس به کار بگیرید.

علاوه بر آن با توجه به وجود نشانگری به منظور وب گردی در مرورگر Edge امکان استفاده از ماوس وجود نخواهد داشت.

قابلیت پشتیبانی از کیبورد

 تنها با اتصال کیبوردی با رابط USB به کنسول شما قادر به جستجو در منوهای ایکس باکس وان و تایپ کردن خواهید بود.

Function Keyboard key
رفتن به مورد بعدی Tab
رفتن به مورد قبلی Shift + Tab
باز کردن راهنما Windows button
انتخاب Space, Enter
بازگشت به عقب Win + Backspace, Escape
باز کردن منو سرچ Y
باز کردن منو Win + M
تغییر نما Win + V
بالا Up arrow
پایین Down arrow
چپ Left arrow
راست Right arrow

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه