بررسی تنظیمات صدای سه بعدی پلی استیشن 5: هدست و تلویزیون

بررسی تنظیمات صدای سه بعدی پلی استیشن ۵: هدست و تلویزیون

شرکت سونی باعرضه پلی‌استیشن ۵ از قابلیت جدیدی برای این کنسول رونمایی کرده که با بهره بردن از آن، صدای پلی‌استیشن ۵ در حالت سه‌بعدی قرار می‌گیرد. فنّاوری صدای سه‌بعدی باعث می‌شود که صدا بسته به نقطه و موقعیت بازیکن از تمام جهات به سمت بازیکن منتشر شود و شما در فضای بازی بهتر از قبل غرق می‌شوید. اکنون ممکن است برای شما این سؤال مطرح شود که از قابلیت صدای سه بعدی پلی استیشن 5 مختص هدست Pulse 3D است که توسط سونی ساخته‌شده برد یا با هدست و دستگاه‌های صوتی دیگر هم می‌توان از این قابلیت بهره برد؟ و اینکه آیا امکان‌پذیر است که بخشی از صدا با استفاده از هدفون و بخشی دیگری از صدا از طریق دستگاه صوتی دیگر (همانند تلویزیون و اسپیکر) پخش‌کنیم؟

با ما همراه باشید تا به این سؤالات پاسخ دهیم.

چیپ Tempest Engine به‌صورت سخت‌افزاری برای ایجاد صدای سه بعدی پلی استیشن 5 قرارگرفته، این چیپ طبق گفته سرنی می‌تواند برخورد هر قطره باران را کاملاً شبیه‌سازی کند و حس حضور در محیط را به گیمر القا کند و جهشی بسیار بزرگ نسبت به نسل قبل است.

اول به پاسخ سؤال دوم می‌پردازیم. امروزه استریم کردن و پخش بازی در توییچ و یوتیوب به‌صورت زنده به امری شایع در تمام دنیا تبدیل‌شده و این قابلیت برای استریمر و یوتیوبرها بسیار حائز اهمیت است چون می‌توان با استفاده از این قابلیت، صدا ویس چت درون بازی را از صدای بازی کاملاً تفکیک کرده و می‌توان صداهای مختلف را به‌صورت جدا از هم مدیریت کرد؛ با بهره بردن از این قابلیت نویزی دستگاه‌های سایر بازیکنان ایجاد میکند، به استریم شما لطمه وارد نمی‌کند و کیفیت خروجی صدای شمارا پایین نمی‌آورد. یا اگر در جمع خانواده در حال بازی باشید صدای چت درون بازی دوستانتان، ممکن است منظره جالبی نداشته باشد اکنون باید این خبر بد را به شما اطلاع دهیم که این سیستم اکنون در پلی‌استیشن ۵ فعال نیست.

هدست Sony Pulse 3D و کنترلرها از زبان طراحی سیاه و سفید کنسول پلی استیشن ۵ استفاده میکنند که باعث ایجاد ظاهری یکپارچه شده است.

قابلیت استفاده از صدای سه بعدی با چه هدست هایی امکان پذیر است؟

طبق گفته سونی سیستم صدای سه بعدی پلی استیشن 5 با بیشتر هدست هایی که درون بازار موجود هستند قابل استفاده است. این موضوع اکنون به طور رسمی تایید نشده اما ظاهرا دلیل پیچیدگی های سخت افزاری امکان استفاده از سیستم تفکیک صدا وجود ندارد، اما به دلیل اهمیت بسیار این مساله برای کاربران ممکن است این قابلیت از طریق آپدیت نرم افزاری یا بهره بردن از سخت افزاری جدا که در آینده توسط سونی ساخته میشود برای کاربران قابل استفاده باشد.

یکی از مشکلات دیگری که درباره پلی استیشن ۵ مطرح است، عدم قابلیت استفاده مناسب موس و کیبورد است. اکنون موس و کیبورد همانند پلی استیشن ۴ به خوبی پشتبانی نمی شوند اما امیدواریم این قابلیت در آینده برای پلی استیشن ۵ از طریق بروزرسانی در دسترس قرار گیرد.

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیر سایت
ارسال دیدگاه